سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۵
مدير انتشارات سبط‌النبي: حضور در نمايشگاه‌هاي خارجي باعث ترويج فرهنگ و تمدن ايران مي‌شود

مدير انتشارات سبط‌النبي شركت ايران در نمايشگاه‌هاي خارجي كتاب را يكي از واسطه‌هاي بسيار خوب براي رساندن فرهنگ و آثار ايرانيان به علاقه‌مندان سراسر جهان عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهدي پناهي‌ مدير انتشارات سبط‌النبي در مورد حضور ايران در نمايشگاه‌هاي خارجي كتاب گفت: ما فرهنگ غني چند هزار ساله‌اي داريم كه آثار مكتوب نشر بخشي از آن است و بايد براي معرفي اين فرهنگ ايراني و اسلامي به جهانيان در اين عرصه‌ها حضور پيدا كنيم.

وي افزود: شركت در اين نمايشگاه‌ها توسط ناشراني كه آثار خود را به زبان‌هاي خارجي و حتي فارسي چاپ مي‌كنند علاوه بر آگاهي بيشتر خوانندگان غير ايراني، پاسخ‌گوي نيازهاي ايرانياني كه در خارج از كشور در انتظار دريافت آثار و كتاب‌هاي فارسي‌اند، نيز است.

مدير انتشارات سبط‌النبي در رابطه با عرضه صحيح آثار در نمايشگاه‌هاي خارجي عنوان كرد: موسسه نمايشگاه‌هاي خارجي يا وزارت ارشاد بايد متولي اين امر شوند و تمامي كتاب‌هايي را كه در سراسر ايران به زبان‌هاي گوناگون چاپ شده‌اند، جمع‌آوري كرده و به اين نمايشگاه‌ها عرضه كنند.

پناهي در ادامه ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر چند ناشر خاص‌اند كه توانايي عرضه محصولات فرهنگي و كتاب‌هاي خود را دارند و ناشراني كه آثار محدودتري دارند موفق به حاضر شدن در اين نمايشگاه‌ها نمي‌شوند.

وي تصريح كرد: اين امر بايد در ايران متولياني داشته باشد تا از طريق فراخوان آثاري كه واجد شرايط عرضه در اين عرصه‌اند را دريافت كنند و با ايجاد تدابير و تسهيلاتي براي ناشران، آثار تأييد شده آن‌ها را در اين نمايشگاه‌ها در معرض ديد عموم قرار دهند.

اين ناشر ديني درباره مشكلات ناشران براي حضور در نمايشگاه‌هاي خارجي اظهار داشت: حضور ناشران به دليل هزينه‌هاي سنگين حمل، نقل و اقامت در خارج از كشور علي‌رغم يارانه‌ها و تسهيلات محدودي كه وجود دارد، باز هم با مشكلات شديدي مواجه است كه انگيزه حضور را از آن‌ها مي‌گيرد.

وي در پايان ياد‌آور شد: اگر يك موسسه يا نهاد به صورت مستقل مسووليت اين امر را بر عهده ‌گيرد، علاوه بر تأثير اين امر در بخش صادرات و فرايند ارز‌آوري، آثار برگزيده توانايي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و انتقال فرهنگ ما به جهانيان را خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط