یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵
حضور ايران با بيش از يك‌هزار جلد كتاب در نمايشگاه فرانكفورت

مشاور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران با بيش از يك‌هزار و چهارصد جلد كتاب منتشر شده توسط ناشران ايراني، در نمايشگاه‌ بين‌المللي كتاب فرانكفورت شركت خواهد كرد.

محمد اللهياري‌ مشاور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به حضور موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران در نمايشگاه فرانكفورت خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه، ايران دو غرفه در اختيار دارد. در بخش بين‌الملل واقع در سالن شماره 5 يك غرفه به فضاي 80 مترمربع و در بخش كودك و نوجوان واقع در سالن شماره 3، غرفه‌اي به فضاي 64 مترمربع در اختيار گرفته‌ايم.

به گفته اللهياري، موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران توافق‌نامه مكتوبي با نمايشگاه فرانكفورت درباره تبادل غرفه نداشته‌است ولي در ازاي ارائه برخي تسهيلات به نمايندگان اين نمايشگاه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ آنان نيز تسهيلاتي مانند واگذاري غرفه با 50 درصد تخفيف در اختيار ايران قرار داده‌اند.

وي با بيان اين‌كه از ايران تنها دو نفر به عنوان نماينده در نمايشگاه فرانكفورت حضور خواهند داشت،‌ افزود: اين دو نماينده در دو بخش كودك در حوزه تصويرگري كتاب كودك و نوجوان به منظور ارائه آثار برتر تصويرگري كتاب كودك و نوجوان و انجمن نويسندگان كتاب كودك و نوجوان ايران در اين نمايشگاه حضور پيدا مي‌كنند.

اللهياري تاكيد كرد: اين غرفه‌ها محلي براي گردهم‌آيي نويسندگان و تصويرگران كتاب كودك و نوجوان است كه به صورت كارگاهي به ارائه و بررسي مطالب مرتبط با اين موضوعات مي‌پردازد.

همچنين به گفته مشاور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 4 نشست با موضوع نشر كودك و نوجوان در اين نمايشگاه برگزار خواهند شد.

اللهياري ضمن بيان اين مطلب كه بيش از 400 عنوان كتاب به صورت تك‌جلدي در حوزه كودك و نوجوان در نمايشگاه فرانكفورت ارائه خواهد شد، خاطرنشان كرد: كارشناسان اين حوزه، كتاب‌ها را از ناشران خصوصي و دولتي انتخاب كرده‌اند و هيچ‌گونه تبعيضي در اين‌باره صورت نگرفته‌است.

وي ادامه داد: اين كتاب‌ها به صورت چكيده فارسي و انگليسي در نمايشگاه عرضه خواهند شد و CD مولتي مدياي آن نيز براي معرفي اين آثار به بازديدكنندگان عرضه مي‌شود.

اللهياري همچنين درباره كتاب‌هاي حوزه بين‌الملل و بزرگسال گفت: كتاب‌هاي اين حوزه در 4 بخش تاريخ و ادبيات، هنر ايران‌شناسي، علمي و ديني ارائه خواهند شد كه در مجموع بيش از يك‌هزار جلد را شامل مي‌شوند.

وي درباره معيارهاي انتخاب كتاب توسط كارشناسان اعلام كرد: سال نشر، قابليت ارائه كتاب در خارج از كشور، چند زبان بودن كتاب، نوع صفحه‌بندي و طراحي جلد و تاليف داخلي كتاب، از معيارهاي محتوايي و ظاهري كتاب‌هاي انتخابي اند.

 نمايشگاه فرانكفورت امسال ميزبان بيش از ‪ ۷۴۰۰‬ناشر و عرضه‌كننده كتاب از ‪۱۰۸‬كشور جهان خواهد بود كه ‪۳۹۱‬هزار عنوان كتاب را به مخاطبان ارائه مي‌كند.

اين نمايشگاه  15 تا 19 اكتبر 2008(24 تا 28 آبان‌ماه 1387)،‌در فرانكفورت آلمان برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها