سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
«مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی دین» فارسی شد

ویراست دوم کتاب «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی دین» به قلم «فیونا بوی» راهی بازار کتاب شد. این اثر به طور ویژه درباره دین است، حوزه‌ای که معروف‌ترین نظریات انسان‌شناختی در آن شکل گرفته و آرای دسته‌ای از تاثیرگذارترین نظریه‌پردازان انسان‌شناسی به طور مستقیم و غیرمستقیم به آن مربوط بوده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با هدف تهیه متنی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و همچنین برای افرادی که مایل‌اند  درباره  این موضوع مطالعه کنند، نگاشته شده است. در واقع، کتاب «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی دین» بحث منشاء و تکامل ایده‌ها و مباحث درون انسان‌شناسی دین و راهی که امروزه انسان‌شناسی دین می‌پیمایند، یعنی علایق و اشتغالات شاغلین را با هم ترکیب می‌کند.

حرکت مداوم کتاب «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی دین» بین انتزاعات نظری و یافته‌های ملموس مردم‌نگارانه است و فرصتی را برای مخاطب ایجاد می‌کند تا وارد گفت‌وگویی با متن شود، ماهیت کار انسان‌شناختی را کشف کند و به تجربه انسان‌شناختی نزدیک شود. همچنین توجه خاص کتاب به لحاظ کردن رویکردهای فمینیستی، پاسخی به آگاهی جدیدی است که مباحث فمینیستی در دهه‌های اخیر وارد پارادایم انسان‌شناسی کرده‌اند.

کتاب حاضر در 10 فصل به مباحثی نظیر نظریه‌ها و مناقشه‌ها، بدن به مثابه نماد، محافظت و تغییر مرزها، جنسیت و امر قدسی، دین، فرهنگ و محیط، ‌نظریه مناسک،‌ شمنیزم، جادوگری چشم زخم، زیارت و اسطوره توجه دارد.

کتاب «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی دین» را فیونا بُوی نوشته و مهرداد عربستانی به فارسی برگردانده است. بُوی انسان‌شناس است و حوزه تخصصی او انسان‌شناسی دین،‌ ادیان آفریقا و خویشاوندی محسوب می‌شود. این مولف به تازگی مرکز زندگی پس از مرگ را برای مطالعات انسان‌شناختی و مردم‌نگارانه درباره زندگی پس از مرگ، پدیده مدیومی، مسایل مابعدالطبیعی و تجارب دینی تاسیس کرده است. وی سعی دارد در این مرکز به توسعه مطالعه در این زمینه که همیشه مضامینی چالش‌برانگیز، هم به لحاظ روشی و هم موضوعی، وجود داشته‌اند، بپردازد.

نخستین چاپ از ویراست دوم کتاب «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی دین» با شمارگان 550 نسخه در 475 صفحه و به قیمت 250 هزار ريال به تازگی از سوی نشر افکار، روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط