شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
«راز خوشبختی همسران» فاش شد

«راز خوشبختی همسران» تالیف ابراهیم خرمی مشگانی با ذکر آیات، روایات و حکایات شیرین و متنوع، تلاش دارد با ارایه راهکارهای چگونه زندگی کردن و آشنا کردن زوجین به وظایف خود، گامی در راه سلامت خانواده و همچنین سلامت اجتماع بردارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر در دو بخش تدوین شده است. در بخش نخست، «راز خوشبختی زنان» و در بخش دوم، «راز خوشبختی مردان» از دیدگاه آیات، احادیث و روایات معتبر بررسی می‌شود. 

شوهر‌‌داری، ارزش شوهر‌داری، زن مدیر خانه است، حقوق شوهر، امانت‌داری زن، تمکین، راه‌های شناخت شراکت زن با شوهر، عوامل اذیت شوهر و تشریک از  مباحث محوری‌اند که نویسنده در این بخش از کتاب با استناد به آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات ائمه (ع) و بزرگان به آن‌ها پرداخته است. 

یکی از مباحث مهمی که در این بخش کتاب به بحث گذاشته شده، «عوامل اذیت شوهر» است. از مهم‌ترین علت‌های اذیت و ناراحتی شوهر می‌توان به بد‌اخلاقی و منت‌گذاردن زن اشاره کرد. 

بنا بر مطالب کتاب، کارشناسان معتقدند درصد بالایی از اختلافات خانوادگی که منجر به جدایی زوجین از هم و متلاشی‌شدن زندگی می‌شود، نداشتن تفاهم و سوء‌خلق است. 

در بخش دوم کتاب که به «راز خوشبختی مردان» اختصاص دارد، مباحثی مانند حقوق متقابل، مشارکت در خانه، معاشرت در خانه، تکریم همسر، مدارا و سازش‌کاری، پرهیز از بهانه‌گیری، مدارا با همسر و گذشت در خانه مطرح شده‌اند. 

در این بخش عفو و گذشت نسبت به زنان یکی از وظایف مردان در خانه دانسته شده است. از دیگر وظایف مردها در خانه، ارج نهادن به زحمات همسر و تکریم اوست. 

نکته قابل تامل درباره این کتاب، استفاده از منابع متعدد و معتبری نظیر قرآن کریم، تفسیر مجمع‌البیان، تفسیر نمونه، نهج‌البلاغه، نهج‌الفصاحه، وسائل‌الشیعه، غرر‌الحکم، اصول کافی، بحار‌الانوار و تحف‌العقول است که بر غنا و اعتبار این اثر ارزشمند و کاربردی می‌افزاید. 

چاپ یازدهم از کتاب «راز خوشبختی همسران» که در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد، با شمارگان دو هزار نسخه، در 190 صفحه و به بهای سه هزار و 900 تومان از سوی انتشارات مرسل منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط