سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
استقبال از جشنواره شعر نشان‌دهنده اطلاع‌رسانی مناسب است

ایرج قنبری، شاعر، مشارکت بیش از دو هزار شاعر از سراسر کشور را در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، یک شگفتی یاد کرد و آن‌را نتیجه اطلاع‌رسانی با کیفیت و مناسب جشنواره امسال دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، قنبری با اشاره به اهمیت برپایی این رویداد ادبی گفت: به ‌طور طبیعی هر یک از شاعران، اشعار متعدد و به همین قیاس، متنوعی را به جشنواره ارسال کرده‌اند و همین مساله داوری‌ها را مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: حضور محمدعلی بهمنی به عنوان یک شاعر در کسوت مسوول هیات علمی جشنواره شعر فجر، ارزشمند، موثر و اعتمادآفرین است.

این شاعر به حضور تعداد زیادی از چهره‌های شاخص عرصه شعر در امر داوری این جشنواره اشاره کرد و گفت: بیشتر این داوران که در میان آن‌ها چهره‌هایی چون علی معلم و سیدعلی موسوی گرمارودی به چشم می‌خورد، از نام‌آشنایان عرصه شعر ایران هستند.

وی تنوع چهره‌های شعری، اعطا فرصت‌های برابر به شاعران جوان در کنار شاعران پیشکسوت و همچنین ارایه قالب‌های شعری گوناگون را از دیگر ویژگی‌های جشنواره شعر فجر امسال برشمرد.

قنبری با بیان این نکته که تجلیل از مسوولان فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و ادبی در استان‌ها که پشتیبان اصلی شعر هستند، می‌تواند در پویایی شعر تاثیرگذار باشد، افزود: امیدوارم چراغ جشنواره شعر فجر که هفت سال پیش روشن شد، همچنان فروزان و روشنگر مسیری صحیح به ویژه برای نوسرایان باشد.

وی کیفیت اطلاع‌رسانی این دوره از جشنواره شعر فجر را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر نقصی در کار اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر وجود داشت، این میزان استقبال را از سوی شاعران شاهد نبودیم.

قنبری در پایان گفت: در مجموع جشنواره شعر فجر امسال به ویژه از نظر کیفیت علمی داوران و همچنین مشارکت قابل توجه شاعران در آن، بسیار خوب بوده است و امیدوارم این مسیر تا پایان با موفقیت طی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط