سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
جشنواره امسال شعر منظم‌تر از دوره‌های قبل بود

سعید یوسف‌نیا، شاعر، معتقد است برنامه‌های امسال جشنواره شعر فجر، منظم‌تر و زمان‌بندی‌شده‌تر از دوره‌های قبل برپا شده است و کامیابی‌های بیشتری دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، یوسف‌نیا تشکیل شورای علمی متشکل از شاعرانی شاخص برای این جشنواره را تصمیمی مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جشنواره شعر فجر در هر سطحی ارزشمند است؛ چراکه توجه جامعه را به مقوله شعر معطوف می‌کند.

وی افزود: همین که مسوولان و متولیان فرهنگی به شعر توجه دارند و آثار شاعران جوان را بررسی کرده‌اند، در جای خود بسیار مهم و با ارزش است.
این شاعر با تاکید بر این نکته که هر جشنواره‌ای ممکن است نکات مثبت و همچنین کاستی‌هایی داشته باشد، ادامه داد: به اعتقاد من جشنواره امسال شعر فجر، منظم‌تر و زمان‌بندی‌شده‌تر از جشنواره‌های قبلی بود. به عبارت دقیق‌تر استفاده بهینه متولیان امسال جشنواره شعر فجر از تجربه‌های دوره‌های پیشین، کامیابی‌های این دوره را بیشتر کرده است.

وی اظهار کرد: برخلاف تصور عده‌ای که این سوال را مطرح می‌کنند که چرا دبیر جشنواره شعر فجر شاعر نیست، معتقدم دبیر این جشنواره نباید شاعر باشد، اما دبیر علمی و اعضای هیات علمی الزاما باید شاعر باشند.
یوسف‌نیا درباره این مساله توضیح داد: شاعران به دلیل ویژگی‌های شاعرانه‌شان کمتر امکان انجام امور اجرایی را دارند و این یک مساله بدیهی و البته طبیعی است. در عین حال فردی باید در مسند دبیری جشنواره شعر فجر قرار بگیرد که شاعران را خوب بشناسد و تجربه اجرایی همایش‌های مشابه را نیز داشته باشد. همچنین در اجرا، دقیق و منظم باشد، که دبیر امسال جشنواره شعر فجر از این ویژگی‌ها برخوردار است.

وی نحوه انتخاب داوران جشنواره شعر فجر را هوشمندانه و حساب شده، توصیف کرد و یادآور شد: برای هر قالب شعری شاعرانی انتخاب شده بود که در آن حوزه تخصص دارند و این توجه به امور فنی و علمی و دقیق، قابل تحسین است.
 
این شاعر درباره نحوه اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر امسال از بی‌توجهی برخی سایت‌های خبری به این جشنواره گلایه کرد و گفت: این مساله در حالی اتفاق می‌افتد که امسال جشنواره شعر فجر، کارآمدتر از دو‌ره‌های قبل برگزار شده است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط