دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر از کیفیت بالایی برخوردار است

یحیی طالبیان، قائم مقام وزیر ارشاد در امور شعر و ادب، کیفیت اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر امسال را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تقریبا همه افرادی که به نوعی پیوندی با شعر دارند در سراسر کشور، از کمیت و کیفیت برنامه‌های جشنواره شعر فجر اطلاع یافته‌اند و این امر در مشارکت شاعران تاثیر زیادی داشته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، طالبیان، قائم مقام وزیر ارشاد در امور شعر و ادب گفت: نبود محدودیت در ارسال شعر به جشنواره شعر فجر، یک مزیت محسوب می‌شود و می‌تواند در الگوسازی برای جشنواره‌ها به ویژه رقابت‌های شعری کشور موثر باشد.

وی افزود: اگر این جشنواره بخواهد مولفه‌ها و شاخص‌هایی را در سطح کشور به وجود بیاورد که محک ارزیابی شعر در کشور باشد، نیازمند مقدماتی است که باید برای فراهم شدن آن‌ها تلاش کرد.

رییس فرهنگستان فرهنگ، هنر و ارتباطات یکی از این مقدمات را اطلاع‌رسانی گسترده و متنوع در زمینه جشنواره شعر فجر عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که این اتفاق بیفتد، مشارکت شاعران در آن و تنوع اشعارشان بیشتر خواهد بود.

وی توضیح داد: اگر داوری جشنواره شعر فجر در هر چهار حوزه درست باشد، جشنواره شعر فجر عمق بیشتری خواهد یافت که این مساله امسال با انتخاب افراد شاخص به عنوان داور که حلقه‌ای به هم پیوسته و متشکل از شاعران شناخته شده و جمعی از مدرسان دانشگاه و منتقدان شعر هستند، به میزان زیادی تقویت شده است.

طالبیان اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر را مساله‌ای مهم دانست و گفت: تقریبا همه افرادی که در کشور پیوندی با شعر دارند و به نوعی با این هنر والا گره خورده‌اند، از کمیت و کیفیت برنامه‌های دوره هفتم جشنواره شعر فجر اطلاع یافته‌اند.

وی افزود: این مساله در مشارکت شاعران در جشنواره شعر فجر امسال تاثیر زیادی داشته است.

قائم مقام وزیر ارشاد در امور شعر و ادب ادامه داد: جشنواره شعر فجر در هفت دوره برگزاری‌اش و هر سال نسبت به سال قبل، از تنوع کمی و کیفی بهتری برخوردار بوده و هر سال سعی شده با مشورت با صاحبنظران و اصحاب شعر، ارتقا پیدا کند.

وی در پایان اظهار کرد: تلاشی هم که امسال برای مردمی کردن شعر انجام شده و قرار است شاعر تاثیرگذار 10 سال اخیر انتخاب شود، شایسته قدرداني است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط