دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
اعمال سلیقه‌‌‌های مختلف در جشنواره شعر نشانه بالندگی است

کمال شفیعی، شاعر، با موفق ارزیابی کردن هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، گفت: امسال سلیقه‌های مختلفی در عرصه داوری این جشنواره حضور دارند و این نشانه بالندگی آن است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شفیعی، با اشاره به شاخص‌های کیفی جشنواره امسال گفت: به نظر من امسال جشنواره شعر فجر خیلی بهتر از سال‌های قبل برگزار شد و می‌توان از آن به عنوان یک نمونه موفق در میان همه دوره‌های این جشنواره، یاد کرد.

وی افزود: به عنوان مثال نفس توجه به جزیره‌های جنوبی کشور با توجه به اهمیت مساله هویتی خلیج فارس در شرایط کنونی و برپایی مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر در جزیره خارک، یک ابتکار بسیار خوب بود.

این شاعر ادامه داد: مساله بعدی تجلیل از پیشکسوتان عرصه شعر و پرداختن به جایگاه شاعران فقید عرصه انقلاب مانند زنده‌یادان خلیل عمرانی و شاهرخ اورامی بود که جشنواره امسال خاطره آن‌ها را برای اهالی شعر زنده کرد. 

شفیعی گفت: ایجاد فرصت شعرخوانی برای شاعرانی که در سراسر کشور قلم می‌زنند، اقدام خوب دیگری بود که در جشنواره امسال شعر فجر صورت گرفت و سبب شد این شاعران دیده شوند. 

شاعر مجموعه شعر «گوزن‌های پا به ماه» توضیح داد: در کنار همه این‌ها نباید از چینش خوب داوران امسال جشنواره شعر فجر غافل ماند. به نظر من امسال سلیقه‌های مختلف شعری در عرصه داوری این جشنواره ملی حضور دارند. می‌توان گفت هر کدام از داوران جشنواره شعر فجر امسال، نماینده یک طیف فکری و شعری هستند و این نشانه بالندگی این جشنواره است.

وی در پایان گفت: برآیند کلی جشنواره شعر فجر تاکنون بسیار خوب بوده و من امیدوارم این جشنواره با استقبال شاعران به روند موفق خود تا پایان راه ادامه دهد و ایده‌های جدیدی را که مطرح کرده است، دنبال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط