شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
جشنواره شعر فرصتی برای قدردانی از شاعران انقلابی است

اسحاق صلاحی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مشاور فرهنگی رییس جمهور، جشنواره شعر فجر را بهترین فرصت برای قدردانی از شاعران تلاشگر عرصه انقلاب اسلامی می‌داند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، صلاحی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بین‌المللی در عطف توجه همگانی به مقوله شعر و پرداختن به این هنر به صورت تخصصی گفت: به کارگیری متخصصان فن شعر در این جشنواره و محک زدن برآیند شعری کشور در طول یک سال، قطعا اقدام در خور تحسینی است.

وی افزود: امیدوارم جشنواره شعر فجر هم مانند برخی دیگر از جشنواره‌ها که با کامیابی روبه‌رو بوده‌اند و رغبت عمومی را در پی داشته‌اند، موفق شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هنرمندان زیادی در عرصه انقلاب ورود پیدا کرده‌اند و از آن جمله می‌توان به شاعران اشاره کرد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در این عرصه فعالیت داشته‌اند. به نظرم این جشنواره فضای لازم را برای بروز و ظهور استعدادهای عرصه شعر فراهم می‌کند.

صلاحی تاکید کرد: امیدوارم جشنواره بین‌المللی شعر فجر بتواند همه گروه‌ها و سلایق شعری کشور را پوشش دهد و آثارشان را ارزیابی کند.

وی افزود: از سوی دیگر امیدوارم این جشنواره قدردان مادی و معنوی همه افرادی باشد که توانسته‌اند از طریق سروده‌ها و نواهایشان در جامعه تحرکی ایجاد کنند و ملت ایران را تا به امروز در صحنه نگهدارند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظرم این جشنواره بهترین فرصت برای قدردانی از شاعران تلاشگر عرصه انقلاب و همچنین کلیه افرادی است که در طول 33 سال گذشته در عرصه شعر قلم زده‌اند. هر چند شاید نامشان چندان برده نشده است.

وی در پایان گفت: البته مناعت طبع این شاعران چنان است که نیازمند این تقدیرها نیستند، اما هر انسانی تشنه محبت است و جشنواره شعر فجر می‌تواند علاوه بر رفع این تشنگی‌ها، انگیزه‌های جدیدی در شاعران ما ایجاد کند تا شاهد ورود ایده‌های نو در عرصه شعر باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط