یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
آرام: مردم ترجیح می‌دهند به جای کتاب‌ گوشت و مرغ بخرند

احمد آرام در ارزبابی وضعیت بازار تابستانی رمان و داستان، درباره قیمت کتاب و ضعیف بودن توان اقتصادی قشر دانشجو نسبت به خرید کتاب صحبت کرد و گفت: مردم اغلب ترجیح می‌دهند که به جای کتاب، ‌ گوشت و مرغ بخرند و این دسته از ضروریاتشان را برآورده سازند. به اعتقاد من مجهز نبودن کتابخانه‌های سراسر کشور به تازه‌های رمان و داستان و کتاب‌های جدید، از دیگر دلایل کم اقبالی بازار رمان و داستان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آرام وضعیت بازار کتاب را به دلیل قیمت این کالای فرهنگی نامساعد دانست و گفت: دسترسی علاقه‌مندان به کتاب در تابستان در صورتی بیشتر می‌شود که این مخاطبان بتوانند کتاب‌های مورد نظرشان را با قیمت مناسب تهیه کنند.

این نویسنده در ادامه درباره مسایل اقتصادی و نقش درآمد‌ها در خرید کتاب افزود: از نظر اقتصادی قیمت کتاب‌ها نسبت به درآمد مردم زیاد است و حتی برای دانشجویان علاقه‌مند خیلی وقت‌ها امکان خرید کتاب به وجود نمی‌آید؛ از سوی دیگر هم کتابخانه‌های سراسر کشور به تازه‌های کتاب و داستان مجهز نمی‌شوند و برای قشر جوان و دانشجو جذابیتی ندارند.

نویسنده به «چشم‌های هم خیره شده بودیم»، توضیح داد: متاسفانه واقعیت این است که مردم وقتی به سراغ کتابی می‌آیند و با قیمت آن مواجه می‌شوند، ترجیح می‌دهند که بروند با آن پول مرغ و گوشت یا میوه بخرند و توده مردم به این ترتیب به خرید کتاب کمتر تن می‌دهند.

آرام تصریح کرد: در هر حال به طور قطع نمی‌توان گفت که در بازار رمان و داستان تابستان چه اتفاقی می‌افتد، از سوی دیگر بسیاری از کتاب‌های موجود در بازار تجدید چاپ هستند و مخاطبان قبلا با آن‌ها آشنا نیستند که بگوییم چاپ آن رویداد جدیدی است و تحرک تازه‌ای ایجاد می‌کند.

این داستان‌نویس در پایان گفت: در ‌‌نهایت باید کشور ما هم به وضعیتی برسد که در آن مردم، روز انتشار یک کتاب برای خریدش صف بکشند و علاقه‌مندی به کتاب در ایران هم چنین شمایلی پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط