سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
خريد كتاب‌ با موضوع مهدويت در صدر حمايت‌هاي معاونت فرهنگي است

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خادمان حضرت امام زمان(عج) گفت: خريد كتاب‌هايي با موضوع مهدويت و امام زمان‌شناسي و حمايت از انتشار كتاب‌هايي با موضوع مهدويت در صدر خريد و حمايت از كتاب‌هاي ديني معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد قرار دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خادمان حضرت امام زمان(عج) اظهار کرد: ما در طليعه ظهور قرار داريم و انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل و استمرار آن با رهبري آيت‌الله خامنه‌اي نشان داد كه اين نگاه واقعيتي انكارناپذير است.

وی ادامه داد: تقويت فرهنگ مهدويت بايد هوشمندانه و به دور از هياهو و با رعايت حساسيت‌هاي لازم صورت گيرد. نبايد هر كسي به خود حق دهد درباره مهم‌ترين مساله جهان اسلام كه بايد علما و روحانيت و مراجع بزرگوار آن را تبيين كنند، سخنان كم‌مايه و بي‌بنيان ايراد كند.

معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان کرد: تلاش این وزارتخانه مبتني بر ارتقاي فرهنگ مهدوي بر اساس دكترين مهدويت به عنوان يكي از آموز‌ه‌هاي محكم اعتقادي است و در اين راستا از فعاليت‌ها و اقدامات مبتكرانه و مبدعانه حمايت جدي به عمل آورده است.

دري افزود: اساس تفكر و فرهنگ مهدوي به دلیل جان‌مايه‌هاي اعتقادي همواره مورد هجمه دشمنان و دوستان ناآگاه بوده است. از همين‌رو بايد هوشيارانه توطئه‌هاي رنگارنگ دشمنان رصد و با آن مقابله شود.

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: يكي از توطئه‌ها، ظهور عرفان‌هاي بدلي،كاذب و دروغين است كه از سال‌هاي گذشته در عرصه كتاب نفوذ كرده است. خوشبختانه در اين دو سال با اقدامات جدي در دو عرصه سلبي و ايجابي از جمله بسترسازي براي انتشار نقد اين نوع عرفان‌هاي غيرالهي و ضدديني مهار شده است، به گونه‌اي كه بر اساس گزارش يكي از مراجع اطلاعاتي و امنيتي در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه اين نوع آثار به شدت كاهش يافته است.

دري اظهار کرد: اغلب ناشران ما متدين و متعهدند و ساحت آن‌ها به دور از انتشار كتاب‌هاي عرفان‌هاي كاذب است. اين نوع كتاب‌ها توسط دو ـ سه ناشر منتشر مي‌شدند كه با تذكراتي كه داده شده است رويه آن‌ها نيز تغيير كرده است و حتي ناشري كه اقدام به انتشار عرفان‌هاي سرخپوستي، هندي و چيني مي‌كرده، اكنون به توليد و انتشار نقد اين نوع عرفان‌ها روي آورده است.

وي در پايان سخنانش گفت: در مقوله‌هاي فرهنگي بايد توازن لازم در اقدامات بازدارنده و ايجابي وجود داشته باشد و صرفاً نمي‌توان به بگير و ببند بسنده كرد بلكه با حمايت از فعاليت‌هاي جدي فرهنگي و پشتيباني از انتشار نقدهاي آگاهي‌بخش، بايد ناهنجاري‌هاي فرهنگي را مهار و سپس هنجارها و ارزش‌هاي جايگزين را تقويت و ماندگارسازي كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط