چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
توزيع يك ميليون نسخه كتاب در كشورهاي فارسي زبان

رييس كميته امور بين‌الملل ستاد مركزي دهه‌فجر انقلاب اسلامي گفت: در ايام دهه فجر بيش از يك ميليون نسخه كتاب با موضوع هاي انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) در كشورهاي فارسي زبان توزيع مي شود و از 33 بانوي مسلمان غير ايراني صاحب اثر در باره انقلاب اسلامي تجليل خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ نشست خبري محمد باقر خرمشاد، رييس كميته امور بين‌الملل ستاد مركزي دهه‌فجر انقلاب اسلامي، صبح امروز (28 دي ماه) در ساختمان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد.

وي با اشاره به انقلاب در كشورهاي اسلامي و بيداري جهان اسلام گفت: در سي‌وسومين سالگرد انقلاب اسلامي شاهد شور مشابه ايام انقلاب اسلامي در سال‌هاي 1356 و 1357 در جهان اسلام هستيم. امروز دوباره در زمستان سال 90 صحبت از بهار مجدد انقلاب اسلامي و بيداري كشورهاي اسلامي جهان است. 

خرمشاد با اشاره به افتتاح بانك بنياد انديشه اسلامي در دهه‌فجر اظهار كرد: از نامه حضرت اميرالمومنين (ع) به مالك اشتر با عنوان «منشور حكومت» كه به 22 زبان ترجمه شده و پيام مقام معظم رهبري آيت‌الله خامنه‌اي به اجلاس بيداري اسلامي كه به 12 زبان ترجمه شده در دهه‌فجر رونمايي مي‌شود.

رييس كميته امور بين‌الملل ستاد مركزي دهه‌فجر انقلاب اسلامي گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي امسال برنامه‌ و مراسم‌هاي ويژه‌اي مانند نمايشگاهي از دستاوردها فرهنگي ايران در كشورهاي مانند فيليپين، روسيه، افغانستان، لبنان و قزاقستان برپا و نشست‌هاي تخصصي با موضوع بيداري اسلامي و نقش انقلاب اسلامي ايران در كشورهاي تايلند، كويت و غنا برگزار مي‌كند.

وي افزود: برپايي نمايشگاه عكس بيداري اسلامي، انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) در 15 كشور، برگزاري هفته قرآني و فرهنگي و انتشار ويژه نامه انقلاب اسلامي به 7 زبان تركي، انگليسي، اردو، اسپانيولي، عربي، فارسي و روسي از برنامه هاي ديگر هستند.

خرمشاد گفت: همچنين جمعي از اعضاي هيات علمي دانشگا‌ه‌ها و جمعي از مبارزان انقلاب اسلامي در 5 گروه به كشورهايي مانند تاجيكستان و فليپين اعزام مي شوند و سميناري با عنوان «اصالت ديني در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران» در لبنان برگزار مي‌شود.

رييس كميته امور بين‌الملل ستاد مركزي دهه‌فجر انقلاب اسلامي افزود: افتتاح بيش از 10 اتاق فرهنگي در دانشگاه‌هاي معتبر 4 كشور و اهداي جايزه شيخ احمد قمي در تايلند به دليل ميراث مشترك بين دو كشور ايران و تايلند از ديگر برنامه هاي زير نظر اين كميته در ايام دهه فجر هستند.

خرمشاد با اشاره به انتشار فصلنامه مهر با موضوع امام خميني (ره) در كشور فيليپين ادامه داد: بيش از يك ميليون نسخه كتاب با موضوع انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) در كشورهاي فارسي زبان توزيع مي شود و از 33 بانوي مسلمان غير ايراني صاحب اثر در باره انقلاب اسلامي و انديشه‌هاي امام خميني (ره) تجليل صورت مي‌گيرد.

ريس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي افزود: نيازهاي فرهنگي مانند كتاب و نرم‌افزار در 33 مركز كتابخواني و انجمن ادبي ايراني در 33 شهر ايراني‌نشين در جهان با فعاليت هايي همچون ارايه بسته‌هاي حاوي بيش از 15 محصول فرهنگي، تامين و 10 همايش منطقه‌اي با موضوع نقش امام خميني (ره) و بيداري اسلامي برگزار مي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط