دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
گفت‌وگو با نويسندگان حوزه فلسفه در ضميمه «اسفار كتاب»

شماره‌هاي 52 و 53 ماهنامه فرهنگي تحليلي «سوره انديشه» به همراه سومين شماره از ضميمه «كتاب اسفار» منتشر شد. معرفي تازه‌هاي كتاب و گفت‌وگو با نويسندگان حوزه فلسفه، بخش‌هايي از اين ضميمه‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شماره‌هاي مهر و آبان اين نشريه بخش‌هايي مانند مجله خبري، سبك زندگي، نظام اجتماعي، نطريه اجتماعي و تفكر را شامل مي‌شوند.

در بخش‌هاي مختلف اين نشريه كه شامل يادداشت‌ها، مقالات و گفت‌وگوست، آثار و مقالاتي از حسين كچويان، رضا داوري‌اردكاني، ابراهيم فياض، تقي آزادارمكي، بهمن نامورمطلق، سيدحسين نصر و مسعود درخشان ارايه شده‌اند.

پايان فلسفه، هنرمند در برابر نشام، اولين ديالوگ شيعه با فسلفه سياسي غرب، جامعه ايراني، از بحران تا درمان، جدال‌هاي انديشه سياسي، ناكجاآباد يوتوپيا و داستان توسعه ايراني، از جمله مطالب اين نشريه‌اند.

در ضميمه «اسفار كتاب» كه شماره سوم آن به اين ماهنامه افزوده شده است، گفت‌وگو با سيديحيي يثربي، نويسنده پركار حوزه فلسفه و كتابشناسي وي به چشم مي‌خورد.

بخش زيادي از اين ضميمه به معرفي و تحليل تازه‌هاي كتاب با موضوع فلسفه اختصاص يافته است. «مردم‌شناسي تاريخي شناختي علم در ايران»، «پژوهش‌هاي تفسيري در سازمان»، «ساختار انقلاب‌هاي علمي»، «ما و راه دشوار تجدد» و «هنر و حقيقت» عنوان برخي كتاب‌هاي معرفي‌شده در اين بخش‌اند.

همچنين اين ضميمه، چند گفت‌وگو با كارشناسان فلسفه درباره كتاب «ما و تاريخ فلسفه اسلامي»دكتر داوري‌اردكاني را شامل مي‌شود. 

شماره مهر و آبان ماهنامه «سوره انديشه» به صاحب‌امتيازي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي از سوي شركت انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط