شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
«قانون» جعفری آذرمانی منتشر می‌شود

ششمین مجموعه غزل مریم جعفری آذرمانی با عنوان «قانون» توسط انتشارات داستان‌سرا منتشر می‌شود. این دفتر غزل‌های یک سال اخیر شاعر را شامل می‌شود.*

جعفری آذرمانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در این مجموعه 54 غزل که از تیر 1388 تا تیر 1389 پیرامون موضوعات اجتماعی، سیاسی و عاطفی سروده شده‌اند، گنجانده شده است. البته تعداد غزل‌های عاطفی نسبت به سایر غزل‌ها بسیار کمتر است.

وی در ادامه توضیح داد: طبق همان تعریفی که از غزل وجود دارد شعرهایم را می‌سرایم. از سوی دیگر شعرهای من تجربی هستند بنابراین به‌طور طبیعی فضاهای جدیدی را در این مجموعه تجربه کرده‌ام و مخاطبان شاهد آن خواهند بود.

این شاعر درباره تفاوت دفتر شعر جدیدش با دفترهای پیشین خود اظهار کرد: به‌طور کلی می‌توانم بگویم افزوده شدن تعدادی غزل‌ عاطفی به این مجموعه بارزترین تفاوت آن با دفترهای قبلی من است.

وی با اشاره به رعایت ترتیب تاریخ سرایش در گردآوری مجموعه‌هایش، درباره عنوان این دفتر گفت: عنوان این مجموعه نیز مانند دفترهای پیشین من برگرفته از عناصر موسیقی و نام ساز «قانون» است؛ البته تلویحا معنای کلمه «قانون» را نیز تداعی می‌کند.

جعفری آذرمانی در پایان از آماده‌سازی دفتر شعر دیگری خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر مجموعه شعر دیگری را که در برگیرنده حدود 50 تا 60 غزل است برای چاپ آماده می‌کنم. شاید در دفترهای بعدی‌ام دیگر از عناصر موسیقی برای عنوان مجموعه‌ها استفاده نکنم. 

مریم جعفری آذرمانی متولد 1356 و دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فرانسه است.

مجموعه شعرهای «سمفونی روایت قفل‌شده» (1385)، «پیانو» (1386)، «زخمه»، «هفت» و «68 ثانیه به اجرای این اپرا مانده است» پیش‌تر از این شاعر به چاپ رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط