چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰
احداث كتابخانه ورزشي در نصف جهان

مسوول مرکز تحقيقات و آموزش اداره کل تربيت بدني استان اصفهان، از احداث کتابخانه ورزشي در اين سازمان تا چند ماه آينده، خبر داد.

زهرا اميني در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: در استان اصفهان هيچ کتابخانه ورزشي وجود ندارد و حتي کتابفروشي‌ها نيز کتاب‌هاي ورزشي عرضه نمي‌کنند.

وي افزود: سال 79 ـ 80 اداره کل تربيت بدني استان اصفهان يک کتابخانه ورزشي تاسيس كرد و کتاب‌هاي ورزشي و همچنين انواع لوح‌هاي فشرده آموزشي را در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌داد كه متاسفانهدر زماني كوتاه آن کتابخانه به تعطيلي کشيده شد.

به گفته اميني، با نگاه مثبتي که رياست کنوني اداره کل تربيت بدني اصفهان نسبت به ايجاد کتابخانه ورزشي در سطح اين استان دارد، در سريع‌ترين زمان و پس از مشخص شدن مكان مناسب براي ايجاد کتابخانه، براي اين امر اقدام خواهد شد.

اميني ادامه داد: در سال جاري و مصادف با هفته تربيت بدني براي برگزار نمايشگاه کتاب‌هاي ورزشي در دانشگاه اصفهان يا اداره کل تربيت بدني استان اصفهان اقدام خواهيم کرد و از انتشارات‌ بزرگ ورزشي از جمله ويدا که در اصفهان به فعاليت مي‌پردازد و انتشارات بامداد کتاب براي حضور در آن دعوت به عمل خواهد آمد.

وي درباره تاثيرگذاري کتاب در روند فعاليت ورزشکاران گفت: تجربه‌اي که در دوران تحصيل و فعاليت در تربيت بدني استان کسب کرده‌ام، به من نشان داد مطالعه، باعث بهبود فعاليت ورزشکاران مي‌شود.

اميني ادامه داد: کتاب و کتابخانه ورزشي در استان اصفهان مشتاقان بسياري دارد، از علاقه‌مندان به ورزش گرفته تا استادان برجسته تربيت بدني و علوم ورزشي، لذا با توجه به علايق و نياز‌هاي قشر‌هاي مختلف فعال در عرصه ورزش يک کتابخانه يا آرشيو ورزشي بايد داراي انواع لوح‌هاي فشرده ورزشي و کتاب‌هاي فارسي و لاتين باشد تا نيازهاي علاقمندان را پاسخ بدهد.

اميني اظهار داشت: زمان مطالعه به ويژه براي ورزشکاران بسيار حايز اهميت است و بايد بدانيم که در مسابقات يا فضاهايي که ورزشکار ذهنيتي نسبت به کتاب و کتابخواني ندارد، براي ارايه و توزيع کتاب اقدام نکنيم و تنها در زمان‌هاي استراحت و اردو‌هاي پيش از مسابقات به اين امر بپردازيم. همچنين بايد کتاب‌هايي را در اندازه و حجم‌هاي مناسب براي استفاده آن‌ها منتشر كرد تا زمان زيادي از ورزشکار نگيرد. 

وي در پايان عنوان كرد: در حالي كه كتابخانه عمومي اصفهان بزرگترين كتابخانه عمومي كشور است، آرشيوي از كتاب‌هاي ورزشي ندارد. لذا با هماهنگي‌هايي كه با رييس كتابخانه عمومي اصفهان و شهرداري اين شهر انجام گرفته است، در آينده‌اي نه چندان دور براي تاسيس بخش ورزشي در اين كتابخانه نيز اقدام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط