شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
اختتامیه جشنواره «از آسمان سبز» برگزار شد

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان با عنوان «از آسمان سبز» با حضور جمعی از مسوولان استان مازندران، شاعران و نویسندگان شامگاه جمعه(26 شهریور) در تالار سلمان هراتی شهر ساری به کار خود پایان داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در ابتدای این مراسم افسون امینی، دبیر جشنواره گفت: به دبیرخانه چشنواره امسال 2100 اثر ارسال شدند که از این تعداد 600 اثر جزو آثار داستانی و 1500 اثر در حوزه شعر بودند.

وی درباره شیوه داوری آثار اظهار داشت: آثار در سه مرحله داوری شدند. داوری بخش شعر کلاسیک را سعید بیابانکی، جواد زهتاب، عباس چشامی و نیره سادات هاشمی برعهده داشتند. در بخش شعر سپید نیز آرش شفاعی، گروس عبدالملکیان، مصطفی علی‌پور و مهدی مظفری ساوجی به داوری آثار پرداختند.

کیهان خانجانی، ابوتراب خسروی و آیت دولتشاه نیز داوران بخش داستان هشتمین دوره از این جشنواره بودند.

امینی در ادامه گفت: داوری‌ها در مرحله سوم بسیار دشوار بودند. اما  اگر گروه داوران تغییر کند طبعا نتیجه هم عوض می‌شود؛ چراکه به‌طور طبیعی بخشی از داوری‌ها ریشه در سلیقه داوران دارند.

وی در بخش دیگر از سخنانش توضیح داد: بسیاری از شرکت‌کنندگان برای نخستین‌بار در این جشنواره حضور داشتند و در نهایت نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند، این مطلب بیان‌گر ذوق و توانایی نسل جوانی است که با حمایت‌های صحیح می‌توانند آینده خوبی را برای ادبیات کشور رقم بزنند.

دبیر جشنواره «از آسمان سبز» افزود: این جشنواره را در استان‌ها برگزار می‌کنیم تا از طریق شناسایی استعدادهای جوان هر استان و معرفی آن‌ها به مسوولان، بتوانیم در استان‌ها نیز جنب و جوشی را در حوزه ادبیات ایجاد کنیم.

امینی درباره کارگاه‌هایی که همزمان با جشنواره برگزار شدند، توضیح داد: کارگاه‌های امسال نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی داشتند که به نظرم به روند بهبود آثار شاعران جوان کمک کرد، امسال به شعرخوانی یا داستان‌خوانی صرف نپرداختیم و آثار در حضور شاعران جوان نقد و بررسی شد.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه جشنواره «از آسمان سبز» خسرو آقایاری و طاهایی، استاندار استان مازندران به ایراد سخنرانی پرداختند.

شعرخوانی محمدرضا طاهری، فائزه امینی و قاسم رفیعا، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان رضوی، اجرای موسیقی محلی استان مازندران، قرائت بیانیه هیات داوران در هر رشته و معرفی برگزیدگان از بخش‌های دیگر این مراسم بودند.

برگزیدگان بخش داستان هشتمین جشنواره شعر و قصه جوان به شرح زیر است: نرگس وفادار از استان سیستان و بلوچستان، سید حسین موسوی از استان تهران و وحید بابلی از استان گیلان شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین وحید ابراهیم‌زاده از استان خراسان رضوی رتبه نخست، مجید اسطیری از استان تهران و نظام حقی‌آبی از استان لرستان رتبه دوم و هانیه مختاری از استان لرستان، رها فتاحی از استان گیلان و مصطفی شمس‌الدینی از استان کرمان رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش شعر کلاسیک نیز کاظم بهمنی، حسین جنت‌مکان از تهران و علی سلیمانی از همدان شایسته تقدیر شناخته شدند.

محمدرضا شرافت از قم و محمدرضا طاهری از تهران رتبه نخست، رضا محسنی از اصفهان و فائزه امینی از استان مرکزی رتبه دوم و علی‌اصغر شیری از استان قم رتبه سوم این بخش از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در بخش شعر سپید سید‌رسول پیره از استان تهران شایسته تقدیر شناخته شد. همچنین مهدی نظارتی‌زاده از اصفهان رتبه نخست، مهدی اکبری‌فر از اردبیل رتبه دوم و وحید حق‌طلب و صدیقه مرادزاده از استان تهران و فاطمه قطب از استان مرکزی رتبه سوم را کسب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط