دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
دن براون به جمع 10 نویسنده پرفروش آمریکا پیوست

در هفته‌ای که گذشت، دو عنوان کتاب جدید به فهرست آثار پرفروش آمریکا وارد شدند و یکی از آن‌ها در بدو ورود جایگاه نخست جدول را ازآن خود کرد و جیمزپترسون را از صدر به زیر کشاند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، اين هفته «قدرت یگان» نوشته مشترک تام کلانسی و مارک گرینی که توسط انتشارات پوتنام راهی بازار نشر شده‌است، صدرنشین شد. در این کتاب جک ریان همراه پسرش که مامور مخفی ضداطلاعات و فردی خبره است، تلاش می‌کنند  از راز مردی اهل روسیه که بسیار قدرتمند است پرده بردارد. این مرد روس شخصیت آخرین کتاب تام کلانسی پیش از مرگش است.

جایگاه «ردیف درخت‌های افرا» اثر جان گريشام نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد و باز هم دوم شد. اين اثر که ادامه رمان پرفروش «زمانی برای کشتن» محسوب مي‌شود توسط انتشارات دابلدي روانه بازار نشر شده‌است و درآن، بار دیگر جیک بریگانس به عنوان وكيل حضور دارد و ماجراي وصيتنامه مردي ثروتمند و دعوا میان وارثان وی را نقل مي‌كند.

«خدایان گناه» به قلم مایکل کانلی دومین رمان تازه وارد این فهرست است که ردیف سوم را به خود اختصاص داد. این کتاب را انتشارات لیتل براون منتشر کرد و در آن میکی هالر وکیل مدافعی است که بیرون از دادگاه با قاتلان، پلیس‌های تقلبی و یک دختر عصبانی مواجه می‌شود.

در هفته‌ای که گذشت باز هم «دکتر اسلیپ» یا «دکتر خواب» نوشته استفن كينگ در ميان كتاب‌هاي پرفروش آمريكا جای داشت. اين اثر که توسط انتشارات «اسکرایبنر» (شاخه‌ای از انتشارات سیمون اند شوستر) منتشر شده‌است‌، هفته پیش ششم بود و این بار بر پله چهارم ایستاد. اين كتاب، ادامه‌ای بر رمان «درخشش» است که سال 1977 منتشر شد.

جيمز پترسون که هفته پیش برترین نویسنده هفته نام گرفت این بار در دومین حضورش در میان پرفروش‌ها با کتاب «از قلبم عبور كن» عنوان پنجمین نویسنده برتر هفته را از آن خود کرد. اين كتاب را انتشارات ليتل براون راهي بازار نشر کرده‌است و باز هم ماجراهای شخصيت اصلي داستان‌هاي پترسون يعني كارآگاهي به نام الكس كراس روایت می‌شود. وي كه به كار و خانواده‌اش بسيار علاقه‌مند و متعهد است از سوي مردي نابغه که جنايت‌هايي عجيب انجام مي‌دهد، تهديد مي شود.

با گذشت یک ماه پس از این که ميچ آلبوم با اثری به نام «نخستين تماس تلفني از بهشت» در میان نویسندگان برتر هفته جای گرفت، او این بار ششمین نویسنده برتر هفته شد. انتشارات هارپر این کتاب را منتشر کرده و داستان آن در يك شهر كوچك در ميشيگان رخ مي‌دهد. زنگ تلفن به صدا درمي‌آيد و صدايي از بهشت با آنان سخن مي‌گويد و...

«سهره» اثری از دونا تارت كه توسط انتشارات ليتل براون روانه بازار شده‌است، بر پله هفتم ایستاد. در اين اثر، داستان پسري 13 ساله به نام تئو نقل مي‌ شود كه در حادثه‌اي مادرش را از دست مي‌دهد، اما خودش زنده مي‌ماند. وي به عالم هنر كشيده شده و قاچاق يك تابلو از موزه هنر متروپوليتن برايش دردسرساز مي‌شود.

هشتمین جایگاه جدول نیز به «حذف بيستمين نفر» اثر ژانت ايوانويچ رسید. اين كتاب را انتشارات بنتام به دست مخاطبان رسانده و در آن، باز هم استفاني پلام حضور دارد كه اين بار قرار است گانگستری تحت تعقيب را رديابي كند.

پنجمین کتاب هفته گذشته یعنی «كينگ و ماكسول» این بار در ردیف نهم جدول پرفروش ها قرار گرفت. ديويد بالداچي در این کتاب که آن را توسط موسسه چاپ و نشر گراندسنترال منتشر کرده‌‌است، ماجرای كينگ شين و مايكل ماكسول ماموران مخفي سابق را نقل می‌کند كه حالا بازپرس وكارآگاه خصوصي شده‌اند. این دو ماجراي اسرارآميز مرگ مشكوك يك سرباز در افغانستان را پيگيري و بررسي مي‌كنند.

چندین هفته پس از خروج کتاب «دوزخ» نوشته دن براون، این کتاب بار دیگر به 10 کتاب برتر آمریکا راه یافت. این اثر که 25 هفته است در رده‌های مختلف جدول جابه جا می‌شود توسط انتشارات دابلدی منتشر شده‌است و باز هم ماجراهای رابرت لنگدان که نشانه‌شناس فلورانسی است روایت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها