سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کلید حل مشكل ناشران در دست روحانیت است

مدیر انتشاراتی «ولی» استان کرمان گفت: کلید حل مشكل ناشران در دست روحانیت است و اگر روحانیان در مساجد فواید کتابخوانی را ذکر کنند، بزرگترین خدمت را به فرهنگ کتابخوانی انجام داده‌اند.-

سید‌محمد‌علی گلاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مشکل ناشران کشور را یک معضل فرهنگی برای سراسر کشور دانست و اظهار کرد: در سال «توليد ملي؛ حمايت از كار و سرمايه ايراني» رکود نشر کتاب زیبنده کشور ایران اسلامی نیست و از تمام سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ها به‌ويژه از روحانيان درخواست مي‌كنم تا به كمك ناشران كتاب بيايند و براي رشد و توسعه فرهنگ كتابخواني در كشور عزيزمان ايران اقدامات شايسته‌اي را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر روحانيان در مساجد و مراسم مذهبي به ذكر فوايد كتابخواني بپردازند، به يقين در باور عمومي تاثير خواهد گذاشت و كتابخواني در اين استان رونق مي‌گيرد.

گلاب‌زاده با يادآوري نقش اداره‌ كل ارشاد استان كرمان در ترويج كتابخواني اظهار كرد: به تازگي اداره ارشاد اين استان بيشتر تلاشش را معطوف به حمايت از كتاب‌هاي مذهبي كرده ‌است. اميدوارم اين حمايت به كتاب‌هاي حوزه غير‌مذهبي هم تسري يابد و از تمامي كتاب‌ها حمايت شود.

وی فعاليت اداره كل نهاد كتابخانه‌هاي استان كرمان را مناسب ارزيابي كرد و گفت: در حدي كه قانون به نهاد اجازه مي‌دهد، از ما حمايت كرده‌ است. ما محدوديت اين ادراه كل را درك مي‌كنيم و اميدواريم كه طرح‌هاي آن‌ها براي بسط و گسترش فرهنگ مطالعه هرچه زودتر اجرا شوند.

مدير انتشاراتي «ولي» درباره مشكلات ناشران شهرستاني توضيح داد: علاوه بر اين‌كه از نظر اطلاع‌رساني در مضيقه‌ايم، با وجود افزايش قيمت‌ها، مسوولان فرهنگي استان نيز ما را به حال خودمان رها كرده‌اند و هيچ كس پاسخي به اين گراني و راه حلي براي عبور از مشكلات نشر ارايه نمي‌دهد.

وي افزود: سال گذشته با وجود همه مشكلات حدود 12 عنوان كتاب را چاپ كرديم اما در سال جديد، نتوانسته‌ايم بيش از سه كتاب جيبي كوچك به چاپ برسانيم و اين خود دليلي بر وجود مشكلات ماست.

گلاب‌زاده افزود: اكنون قيمت هر بند كاغذ 61 هزار تومان شده است و هزينه‌هاي ليتوگرافي و چاپ 40 درصد افزايش پيدا كرده و عملا تعيين قيمت از دست ما خارج شده و جرات اين‌كه كتابي را به چاپ برسانيم، نداريم. پيشنهاد مي‌كنم كه دولت كاغذ را با نرخ يارانه‌اي در اختيار ناشران مطرح و شناخته‌شده استاني قراردهد و با اين روش، رونقي به بازار نشر و چاپ بدهد.

وي درباره آخرين كتاب‌هاي چاپ شده توصط نشر «ولي» گفت: كتاب «زن كرماني، روشنايي زندگاني» را در 700 صفحه به چاپ رسانده‌ايم كه مورد استقبال قرار گرفته و اكنون در تمامي كتابفروشي‌ها موجود است.

مدير انتشارات «ولي» همچنين با اشاره به كتاب «گزيده ديوان خواجوي كرماني» افزود: اشعار اين كتاب توسط غلامحسين اميرخاني، استاد خوشنويسي نوشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط