شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
راه‌اندازي كتابفروشي‌هاي سيار در اروميه

رييس اتحادیه كتابفروشان اروميه در استان آذربایجان غربی از راه‌انداري دو كتابفروشي‌ سيار در سطح شهرستان اروميه، خبر داد. اکنون یک کتابفروشی سیار در این شهرستان فعالیت می‌کند.-

حسين سليمي در گفت‌‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،اظهار كرد: این كتابفروشي سيار در شهرستان اروميه در یک سال اخیر با ارسال كتاب به خانه‌ها و پذيرفتن سفارش کتاب‌های جدید فعاليت مي‌كند.

وي افزود: كتابفروشي سيار در شهرستان اروميه به عنوان تجربه‌ای جديد با تهيه سبد كتاب و ارسال آن به در خانه‌‌ها، با عناوين و موضوع‌هاي دسته‌بندي شده‌ای از كتاب‌هاي روز فعاليت خود را ادامه می‌دهد.

رييس اتحادیه كتابفروشان اروميه عنوان كرد: قيمت كتاب در شهرستان‌ها از جمله اروميه، تاثيري درفروش كتاب ندارد و فقط در فصل‌هاي امتحانات دانش‌آموزان و دانشجويان فروش كتاب كاهش مي‌يابد.

سليمي اظهار كرد: ميزان خريد كتابي‌هاي عمومي برخلاف كتاب‌هاي آموزشي كه خريد آن اجباري است، از استقبال و فروش خوبي برخوردار است.

وي با بيان ‌اين‌كه سفارش خريد كتاب از كتابفروشي‌ها بايد افزايش پيدا كند، گفت: كتابفروشان بايد از نظر مالي تامين شوند و خريد كتاب از سوي اداره‌ها و موسسه‌ها علاوه بر بر آموزش‌ و پرورش انجام شود تا خريد اداره‌ها، از طريق كتابفروشي‌هاي شهرستان‌ تامين شود.

سلیمی با بيان‌اين‌كه فروش كتاب در كتابفروشي‌ها بر اساس قيمت پشت جلد کتاب عرضه مي شود، عنوان كرد: فروش نسخه‌هاي باقی مانده از يك عنوان كتاب، بعد از سه تا چهار سال، با قيمت سال اول چاپ كتاب، به ضرر كتابفروشان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط