یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
اتاق فکر کتابخانه‌های عمومی خوزستان در مرداد آغاز به كار مي‌كند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با اشاره به تشکیل اتاق فکر در این اداره گفت: این اتاق فکر با هدف پیگیری کارهای پژوهش‌محور و ارایه مشاوره برای طرح‌ها و ایده‌های نوین، مرداد ماه امسال فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.-

لفته منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: ما از این اتاق فکر به عنوان پايانه‌اي برای صدور دستور کارهای پژوهش‌محور در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و کمیته نهضت مطالعه مفید استان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: این اتاق فکر می‌تواند به عنوان مخزن ایده‌‌های عمومی افرادی که خارج از مجموعه اداره کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت می‌کنند و ایده‌های خام دارند، استفاده شود.

منصوری اصلاح، فرآوری و پالایش ایده خام افراد را برای پربارتر کردن برنامه‌های کتابخوانی در استان خوزستان، یکی دیگر از اهداف شکل‌گیری این اتاق فکر دانست و عنوان کرد: در این استان معمولا با مشکلاتی درگیریم که گستره آن‌ها از مسایل اجرایی بیشتر است و نمی‌توان از سد آن‌ها عبور کرد و لازم است برای عبور از این مشکلات، تحقیق و پژوهشی مدون داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این مسایل به اتاق فکر ارجاع داده می‌شود و در آن‌جا راهکارهای برخورد با این مسایل و نیز عبور از مشکلات موجود بررسی خواهند شد.

منصوری با بیان این‌که ایده‌های اعضای اتاق فکر نیز می‌تواند برای کتابخانه‌های عمومی استان کاربرد داشته باشند، گفت: با توجه به این‌که قرار است مسایل و موضوعات مختلف در این اتاق بررسی شوند، گاهی موضوعات میانی که در بسیاری از مواقع به چشم نمی‌آیند نیز مطرح خواهند شد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، این اداره نمی‌خواهد فعالیت‌های خود را در چارچوب محدودیت‌های اجرایی قرار دهد و به همين دليل، می‌توان از مشورت افراد فعال در این اتاق فکر استفاده کرد.

وی با اشاره به ترکیب مجموعه این اتاق فکر، یادآور شد:‌ در این اتاق فکر، کتابدارانی که در داخل مجموعه قرار دارند، فعالان حوزه دانشگاه و کتابدارانی که در کتابخانه سازمان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، حضور خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط