شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
تسهيل سطح دسترسی به کتاب برای مردم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با روسای اداره‌های کتابخانه‌های شهرستان‌ها و مدیران ستادی اداره کل کتابخانه‌های استان گفت: متولیان کتاب باید کاری کنند تا کتاب وارد زندگی مردم شود و برای این کار سطح دسترسی به کتاب باید برای مردم تسهیل شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی افزود: کار کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند، عین عبادت است و آدم از عبادت هیچگاه خسته نمی‌شود، زیرا آن را به قصد اطاعت امر خدا انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: کتاب‌شناسی، فن و تاکتیک مخصوصی است و بیش از آن‌که به جنبه‌های شکلی اهمیت دهیم، باید مردم را به کتاب خواندن ترغیب کرد.

آیت‌الله شفیعی با بیان این‌که در خوزستان استعدادهای زیادی وجود دارد که باید کاری کرد که این استعدادها تبدیل به فعل شوند، عنوان کرد: یکی از راه‌های این کار، تشویق آن‌ها به کتاب خواندن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب اظهار کرد: کتاب، علم را تثبیت می‌کند و این از ویژگی‌های مهم کتاب است.

مدیر کل کتابخانه‌های استان نیز در ادامه این دیدار طي سخنانی گفت: استان خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها دارای رتبه‌های خوبی در کشور است. به عنوان نمونه، این استان با 153 کتابخانه دارای رتبه پنجم، با بیش از 76 هزار متر مربع زیربنا رتبه سوم، با یک میلیون و 500 هزار نسخه کتاب رتبه هفتم، از لحاظ تعداد مراجعه‌کنندگان در سال 90 رتبه دوم و از نظر تعداد اعضا نیز دارای رتبه دوم را در کشور دارد. 

لفته منصوری افزود: برای ارتقای سطح کتابخوانی، اتاق فکری متشکل از نخبگان کتابداری، مسوولان و استادان دانشگاه تشکیل را دادیم و از دیدگاه‌های آنان برای ارتقای سطح مطالعه در استان و مسایل مرتبط با کتابخانه‌ها بهره خواهیم برد. 

منصوری همچنین از ساخت 140 ایستگاه مطالعاتی و «پیک مهر» خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در سطح استان برای استفاده عموم برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مردم در پارک‌ها و اماکن عمومی نصب خواهند شد. 

در پایان این دیدار، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول، مسوول روابط عمومی اداره کل و رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان، هدایایی از آیت‌الله سید علی شفیعی دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط