سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
مثنوی‌ها و شعرهای کوتاه عزیزی منتشر می‌شود

محمد عزیزی، شاعر و مدیر نشر روزگار از انتشار سه دفتر شعر جدید در قالب‌های مثنوی، رباعی و شعرهای سپید کوتاه خبر داد. سه مجموعه شعر نیمایی و دو مجموعه غزل نیز آثار تازه منتشرشده این شاعر هستند.

عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: چندی‌ پیش پنج مجموعه شعر من توسط نشر روزگار منتشر و راهی بازار کتاب شد. در میان این پنج مجموعه شعر، سه دفتر در قالب سپید و نیمایی و دو دفتر در قالب غزل هستند.

وی درباره عنوان مجموعه شعرهای سپیدش اظهار داشت: «خون کبوتران» دربرگیرنده شعرهای من از سال 1354 تا 1374، «اما شغاد را چه کند در پس درخت» شعرهای سال 1374 تا 1384 و «این روزها» شعرهایی از سال 1385 تا اویل سال 1389 عنوان‌های سه مجموعه شعر سپید من هستند.

این شاعر ادامه داد: هر یک از این مجموعه‌ها حجمی در حدود 200 صفحه دارند و در قطع رقعی به چاپ رسیده‌اند. از نظر موضوعی نیز اغلب این شعرها به مضامین اجتماعی، سیاسی و فلسفی می‌پردازند.

وی به دو مجموعه غزل خود اشاره و تصریح کرد: «از ما جز این ترانه نمی‌ماند!» و «ترانه‌های بی‌هنگام» دو مجموعه‌ای هستند که به ترتیب در 186 و 200 صفحه، غزل‌های من را از سال 1360 تا 1375 و از سال 1375 تا اوایل امسال در بر می‌گیرند.

عزیزی در ادامه درباره مجموعه شعرهای در دست انتشارش گفت: یکی از این دفترها، مجموعه مثنوی «سراغ هم نمی‌گیریم دیگر» نام دارد که دربرگیرنده مثنوی‌های من از سال 1358 تا 1389 است و در 248 صفحه قطع رقعی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به انتشار چاپ چهارم مجموعه شعر «س‍ف‍ی‍د‌خ‍وان‍ی»(ش‍عرهای‌ ک‍وت‍اه‌ ک‍وت‍اه‌ ک‍وت‍اه‌) توضیح داد: پیش‌تر این دفتر شعر در سال 1382منتشر شده و به چاپ سوم نیز رسیده بود. اما در حال حاضر چاپ چهارم آن با افزودن تعداد زیادی شعر در دست چاپ است.

این شاعر افزود: حدود 200 صفحه به حجم این کتاب افزوده شده و در حال حاضر حجمی در حدود 500 صفحه دارد. همچنین در چاپ جدید 1001 قطعه شعر سپید کوتاه گنجانده شده است.

وی موضوع این شعرها را مسائل اجتماعی، سیاسی و عاطفی برشمرد.

مدیر مسوول نشریه «رودکی» در پایان به دیگر مجموعه شعر در دست انتشارش اشاره و تشریح کرد: «دیوار تعارف از میان برداریم» مجموعه رباعی‌ها، ترانه‌ها و چهارگانی‌های من را در بر می‌گیرد و حجمی در حدود 160 صفحه دارد.

این سه مجموعه نیز توسط نشر روزگار در دست چاپ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط