دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
«دكارت» در نوبت انتشار

كتاب «دكارت» يكي ديگر از مجلدات مجموعه «متفكران ماندگار» است كه ترجمه آن از سوي بيتا شمسيني پايان يافت و در انتشارات ققنوس در نوبت انتشار قرار دارد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از بيتا شسيني طي چند روز گذشته كتاب «شوپنهاور» كه يكي ديگر از مجلدات مجموعه «متفكران ماندگار» به شمار مي‌آيد، از سوي انتشارات ققنوس منتشر شد.

وي درباره اين مجموعه گفت: مجموعه متفكران ماندگار، آرا و تفكرات هشت انديشمند صاحب‌نام دنياي غرب را كه بيشترشان فيلسوف‌اند بررسي مي‌كند،‌ البته اين مجموعه محدود به فلسفه نيست و رمان‌نويسي نظير داستايوسكي را نيز در ميان مجلداتش جاي داده است.

شمسيني ادامه داد: اين مجموعه مي‌كوشد به‌گونه‌اي جذاب آراي اين افراد و وجه تمايزشان با يكديگر را همراه با تصاوير و بياني گيرا به مخاطبان اصلي خود يعني نوجوانان و جوانان بنماياند. به همين دليل مطالعه اين مجموعه براي نوآموزان فلسفه نيز مفيد خواهد بود.

وي با بيان اين كه «رويكردهاي فكري انديشمندان مورد بررسي در مجموعه متفكران ماندگار به طور كامل بحث و بررسي نمي‌شوند» گفت: اختصاص يافتن اين آثار براي مخاطبان جوان و نوجوان و همچنين تدوين آنها در حجمي اندك اجازه اين كار را به نويسندگان نمي‌داد.

اين مترجم درباره كتاب «دكارت» كه از سوي انتشارات ققنوس در دست چاپ است، گفت: اين كتاب مانند ساير مجلدات مجموعه، ابتدا با شرحي از زندگي فيلسوف آغاز مي‌شود و در ادامه افكار او را به ضميمه تصاوير بيان مي‌كند. البته كتاب «دكارت» حاوي نقل‌قول‌هاي بسياري از اوست كه تمامي آنها برگرفته از آثار اويند. به همين دليل مي‌توان اين اثر را چكيده يا گزيده‌اي از كتاب‌هاي او نيز به شمار آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط