به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مبناي حقوقي اين آييننامه ، استنادات قانوني آييننامه اجرايي حمايت از نشر درباره اطلاعرساني و تبليغات ويژه كتاب مصوبه هيات وزيران است.
اين آييننامه در دو بخش جداگانه اطلاعرساني و تبليغات تجاري، برنامهريزي و اجرا خواهد شد.
اين آييننامه در حالي تدوين ميشود كه سند ملي كتاب در رسانه ملي با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال نهايي شدن است.
به گفته حميد قبادي، مشاور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اين طرح به معرفي آثار ناشران مختلف كشور در رسانه ملي (به شكلي جدا از برخي تبليغات رايج كتابهاي كمك آموزشی) پرداخته خواهد شد.
در جلسات تدوين آييننامه اطلاعرساني و تبليغات ناشران در رسانه ملي، نمايندگان تشكلهاي فرهنگي نشر حضور خواهند داشت.
محمد اللهياري فومني، مديركل اداره كتاب و كتابخواني و مشاور معاون امور فرهنگي در اين باره به ايبنا گفت: هدايت اطلاعاتي در حوزه كتاب، يك خلا جدي است كه بايد به شكل مستمر به آن پرداخته شود.
وي ادامه داد: همزمان با اطلاعرساني كامل در اين حوزه بايد زيرساختهاي اطلاعات كتاب براي بهرهبرداري فراهم شده و همه تشكلهاي فرهنگي نيز فعاليت جدي داشته باشند.
نظر شما