شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
«بوكس» براي كسب جايگاه مناسب در جهان

كتاب «بوكس» ترجمه و تاليف خداداد لطافت‌كار و سيد حجت زماني، با ويراستاري دكتر محمود شيخ از سوي نشر بامداد کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر به بيان تاريخچه، قوانين و مقررات و همچنين بررسي و ارايه تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي رشته ورزشي بوكس مي‌پردازد.

اين اثر در هشت فصل تنظيم شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به برنامه‌هاي تكميلي چهار هفته‌اي، شروع تمرين، تمرينات اختصاصي، علم تمرين و قدرت و انواع آن اشاره كرد.

هدف از ترجمه و تاليف اين كتاب، همراهي با افرادي است كه براي شكوفايي تربيت بدني و علوم ورزشي و حاكميت روح علمي بر ابعاد مختلف ورزشي در دسترس است. متاسفانه به دليل مشكلات خاصي كه رشته ورزشي بوكس از ديدگاه متخصصان ورزش كشور دارد، از نظر علمي كمتر به اين رشته ورزشي پرداخته شده است و همچنين به دليل اين نظر‌هاي سطحي، روز به روز شاهد پسرفت در اين رشته ورزشي و كاهش محبوبيت آن به علت توجه اندك به آنيم، در حالي كه بسياري از كشور‌هاي پيشرفته،‌ به علت توجه خاص و سرمايه‌گذاري‌هاي مناسب در اين رشته ورزشي توانسته‌اند در مسابقات و تورنمنت‌هاي بين‌المللي صاحب مدال‌هاي رنگارنگ اين رشته ورزشي شوند و كشورمان با وجود درخشش ورزشكاران خودش نتوانسته جايگاه مناسبي در جهان كسب كند.

در قسمتي از مقدمه مولفان آمده است: «با توجه به گستردگي موضوع، تحولات سريع دنياي علم و اهميت آشنايي با جديدترين يافته‌هاي علمي، ضرورت ارايه كتاب‌هاي جديد انكارناپذير است. بخش‌‌هايي از اين كتابي كه پيش رو داريد، ترجمه كتاب راهنماي كامل تمرينات وزنه براي بوكس "روبرت پرايس" است و به صلاحديد مولفان بخش‌هاي مكملي به اين كتاب اضافه شده كه در متن اصلي كتاب موجود نيست.»

كتاب «بوكس» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 276 صفحه و بهاي 60000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط