جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
تيراندازي با كمان صاحب كتاب شد

كتاب «تيراندازي با كمان» اثر سعيد تنوزساز، لورا چپولي و فروغ هدايت با ارايه اطلاعات آموزشي و انواع تمرينات اين رشته ورزشي از سوي انتشارات بامداد كتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اثر حاضر با اشاره به فرموده پيامبر اكرم(ص) مبني بر اين که «بر شما باد تيراندازي كه آن يكي از بهترين سرگرمي‌هاي شماست» به ارايه تاريخچه، قوانين، انواع تمرينات و نكات مهم در اين رشته ورزشي مي‌پردازد. 

اين اثر با ارايه سرفصل تيراندازي با تير و كمان وزارت فرهنگ و آموزش عالي، به شيوه‌اي تازه به توضيح درباره كتاب پرداخته است.
 
در قسمتي از فصل‌هاي ابتدايي كتاب و توضيحات روان‌شناختي اين رشته ورزشي آمده است: «اغلب تيراندازان احساس مي‌كنند كه مهارت‌هاي روان‌شناختي در ورزش آنها (نسبت به ديگر ورزش‌ها) سهم بيش‌تري در موفقيت‌شان دارد. حركت‌هاي كمان‌گيري ظريف و دقيق است و در هر پرتاب تكرار مي‌شود. بسياري از مردم ياد مي‌گيرند كه به خوبي كمان‌گيري كنند، اما شمار كمي از آن‌ها مي‌آموزند كه چگونه مسابقه دهند، جنبه‌هاي ذهني مسابقه، ايجاد كننده اين تفاوت است. 
روان‌شناسان ورزشي براي جنبه‌هاي روان‌شناختي عملكرد بدني و كيفيت تاثير آن بر كمان‌گيري اهميت بسياري قايل‌اند. از ميان آن‌ها مي‌توان به برانگيختگي، اضطراب، توجه، اعتماد به نفس، تمرين ذهني و وابستگي به تجهيزات كمكي اشاره كرد.» 

كتاب حاضر از 51 فصل تشكيل شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به مسابقات و تورنمنت‌ها، برگزاري مسابقات، قوانين تيركمان IPC، لوازم جانبي و تعميرات تير، آمادگي جسماني و ارايه نكات و معرفي اين رشته ورزشي اشاره كرد. 

كتاب «تيراندازي با كمان» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 112 صفحه و بهاي 20000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط