امین آصفی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری طرح ویژه کتابفروشان نمایشگاه کتاب تهران، عنوان کرد: نباید از این نکته غافل بود که کتابفروشان کتاب ناشران را میفروشند و مشارکت آنها در قالب فضای مجازی میتوانند کتاب را به شکل بهتری به دست مخاطبان برساند.
وی افزود: در طول ادوار مختلف، بخش مجازی و حضور کتابفروشان در این بخش موجب شد کسانی هم که از تهران دور بودند بتوانند کتاب خریداری کنند و از مزایای نمایشگاه کتاب تهران بهرهمند شوند.
آصفی در ادامه بر ضرورت مشارکت سایر سازمانها و نهادها در تبلیغات نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد و گفت: صدا و سیما نقش مهمی در تبلیغات نمایشگاه دارد اما متأسفانه این نهاد، فعالیت موثری در این زمینه نداشته است؛ درحالی که میتوانست در کنار برنامهسازیهای مختلف بنرهای تبلیغاتی در برنامهها و پیامهای بازرگانی داشته باشد.
وی با طرح این موضوع که حضور در نمایشگاه موجب دلگرمی ناشران و کمک به ادامه فعالیتهای فرهنگی میشود، گفت: با تلاشهای کمیته روابط عمومی نمایشگاه، اطلاعرسانی و تبلیغات خوبی رخ داد اما توقع از شهرداری و رسانه ملی برای تشویق و ترغیب مردم به حضور در نمایشگاه کتاب بیشتر بود.
آصفی همچنین درباره مشارکت بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، عنوان کرد: تجربه کشورهای مختلف در زمینه برپایی نمایشگاه، واسپاری امور به دست صنف است، انجمنها و تشکلهایی که در طول سال پیگیر امور مرتبط با ناشران هستند و ارتباط خوبی با بدنه صنف دارند.
وی با تاکید براهمیت حمایت از فرهنگ و کتاب، گفت: در این زمینه مجموعههای نظارتی و حاکمیتی میتوانند در حوزه سیاستگذاری و پیگیری امور مرتبط با ناشران ریلگذاری داشته باشند و صنف با توجه به شناختی که از صنف دارند در این حوزه عمل کنند.
نظر شما