دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
بن دانش‌آموزی نمایشگاه کتاب احیا شود/تغییر با کتابخوانی آغاز می‌شود

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است؛ احیای بن نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان یک اقدام فرهنگی است و به نوعی سرمایه‌گذاری در بنیه و پایه علم و آگاهی دانش‌آموزان به شمار می‌آید.

شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت اختصاص یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان و معلمان، عنوان کرد: اگر به دنبال این هستیم که کشور رشد پیدا کند، باید نسل کودک و نوجوان را به سمت مطالعه هدایت کنیم.

وی افزود: تا زمانی که اطلاعات آن‌ها مطالعه‌محور و براساس کتاب نباشد، متاسفانه اطلاعات دقیقی نخواهند داشت، با وجود فضای مجازی و توجه کودک و نوجوان به این فضا، سطح اطلاعات عمیق نیست و در سطح باقی مانده است.

قاسمی‌پور با اشاره به ضرورت احیای بن خرید کتاب به دانش‌آموزان، گفت: در این میان اهمیت دارد که امتیازات ویژه‌ای هم به دانش‌آموزان و هم معلمان و دانشجویان بدهیم تا آن‌ها را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنیم، زیرا اگر به‌دنبال تغییر و رشد آگاهی در این نسل هستیم باید به سراغ کتاب برویم.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به افزایش رفتن قیمت کتاب، طی سال‌های اخیر، ادامه داد: امیدوارم مسئولان و تصمیم‌گیران این حوزه امتیاز و تشویق ویژه‌ای برای این حوزه در نظر بگیرند، زیرا این کار هم یک اقدام فرهنگی است و به نوعی سرمایه‌گذاری در بنیه و پایه علم و آگاهی دانش‌آموزان به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها