شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
ماهنامه‌ «ڕووژگار» در ایلام منتشر شد

ایلام- نخستین شماره ماهنامه‌ دو زبانه‌ کُردی-فارسی «ڕووژگار» در آخرین روزهای سال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نخستین شماره ماهنامه ادبی، فرهنگی و هنری رووژگار به مدیریت و سردبیری محمدعلی قاسمی، شاعر و نویسنده ایلامی به دو زبان فارسی و کردی در روزهای پایانی سال جاری منتشر شد.

در نخستین شماره این ماهنامه آثاری از بهروز سپیدنامه، فرهاد شاهمرادیان، مصطفی بیگی، حسین شکربیگی، محمدرضا رستم‌پور، مهدی نورمحمدی، صیدمحمد درخشنده و… منتشر شده است. ادبیات جهان، شعر معاصر کُردی، شعر معاصر فارسی و مقالات و مطالب متنوع دیگر، سرفصل‌های این ماهنامه را تشکیل می‌دهند.

مدیریت محتوایی مجلات ادبی آن هم به صورت دوزبانه، کاری سخت و زمان‌بر است و اگر بازه زمانی انتشار هم ماهانه تعریف شده باشد، ضریب سختی کار بالا می‌رود. در استان ایلام مجله «واده‌نگ کورد» به مدیریت و صاحب امتیازی یاسر بابایی در گستره استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه به صورت فصلنامه با محوریت و رویکرد ادبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی به صورت منظم منتشر می‌شود و از ظرفیت های ادبی و فرهنگی استان در دو زبان کردی و فارسی است.

قاسمی که از پیشگامان و اهالی پیشکسوت رسانه در استان ایلام به شمار می‌رود که با بهره‌گیری از دانش و تجربه فردی و گروهی ماهنامه رووژگار را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود در استان ایلام در دو زبان کردی و فارسی، به عنوان مجله‌ای مرجع و مستند برای جوامع هدف منتشر کرده است.

مجلات ادبی اغلب در تهران متمرکزند و استان‌های غربی از داشتن مجلات تخصصی و حرفه‌ای کم بهره اند و از نظر آماری، به صورت محدود منتشر می شوند. مدیریت محتوایی مجلات ادبی، تامین هزینه‌های تولید و اچاپ و نتشار و توزیع، کم بهره‌گی از حمایت‌های مالی از سوی مراجع حقوقی و حقیقی، تیراژ و فروش و اشتراک، معرفی و کمبود نقدینگی و عدم دریافت آگهی‌های دولتی و بحران کاغذ و… از چالش‌های پیش‌روی این گونه مجلات تخصصی است.

به گزارش ایبنا؛ نخستین شماره ماهنامه فرهنگی، ادبی و هنری رووژگار به صاحب امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری محمدعلی قاسمی، در ماه بهمن با آثار و مطالب از شاعران و نویسندگان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و ادب کردی و فارسی، به قیمت ۷۰ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها