جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
علاقه خاص ابوالفضل همراه به حاج قاسم/پیشنهاد مطالعه «سرباز قاسم سلیمانی» و «علمدار مقاومت»

ابوالفضل همراه گفت: من از معدود هنرمندانی هستم که کتاب‌های بسیار و مستندات گوناگونی را درباره سردار ملی ایران، حاج قاسم سلیمانی مطالعه کردم و این کاملاً علاقه شخصی است.

ابوالفضل همراه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: من از معدود هنرمندانی هستم که کتاب‌های بسیار و مستندات گوناگونی را درباره سردار ملی ایران، حاج قاسم سلیمانی مطالعه کردم و این کاملاً علاقه شخصی است. در کنار این موضوع بسیار برای ایفای نقش حاج قاسم مطالعه زیادی کردم، اما ادعایی ندارم که توانسته‌ام فردی به بزرگی ایشان باشم.

وی افزود: «سرباز قاسم سلیمانی» کتاب بسیار خوبی است و به مخاطبان پیشنهاد می کنم آن را بخوانند خود من نیز آن را به صورت صوتی خوانده‌ام.

همراه در ادامه گفت: کتاب «علمدار مقاومت» نیز بسیار ارزشمندی است که درباره خاطرات این شهید عزیز در سوریه نوشته شده است.

بازیگر سینما در پایان مطرح کرد: من در دوران نوجوانی به شدت درگیر کتاب‌های پلیسی بودم و شیفته هرکول پوآرو و خانم مارپل بودم. به حدی تحت تاثیر فضای این‌گونه کتاب‌ها بودم که آرزو داشتم پلیس یا بازیگر شوم. امروز هم بازیگری هستم که نقش پلیس را بازی می‌کند.

گفتنی است اینکه چطور حاج قاسم سلیمانی به یکی از اثرگذارترین چهره‌های سیاسی و نظامی معاصر تبدیل شد و یا فراز و فرودهای تلخ، شیرین و گاه جذاب در زندگی‌اش که حتماً بسیاری به دنبال خواندن و دانستنش هستند را در کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» می‌توان دید.

کتابی که به روایت زندگی شهید قاسم سلیمانی از زمان تولد تا شهادتش می‌پردازد. اما روایت‌های مستندی که در این کتاب وجود دارد را نمی‌توان تنها به خواندن زندگینامه یک فرمانده تعبیر کرد. در این کتاب در واقع به نوعی بخش‌هایی از تاریخ را می‌خوانیم. تاریخی که قاسم سلیمانی هم به نوعی بخشی از آن بوده و گاه ردپا و بهتر بگوییم سایه‌اش در این مقاطع محسوس است.

همچنین محمدرضا بهرامی در کتاب «علمدار مقاومت» وصیت‌نامه و مجموعه‌ای از خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گردآوری کرده است. همراه با هر خاطره از این بزرگوار، آیات، روایات و جملاتی از بزرگان ذکر شده که طریقت و زندگی مومنانه‌ی سردار دل‌ها را بر مبنای اسلام حقیقی نشان می‌دهد. کتاب حاضر با بیان خاطرات این شهید گرانقدر و آزاده، ارزش و جایگاه والای ایشان را به ما یادآور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها