پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
ثبت‌نام ۷۴ شرکت در هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا

حدود ٧٤ شرکت فعال حوزه صنایع سلولزی و صاحبان نشان‌های تجاری معتبر داخلی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا ثبت‌نام کرده‌اند.

رضا امیدی، رئیس هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این رویداد، عنوان کرد: حضور شرکت‌های بزرگ کاغذساز و ماشین‌ساز از کشورهای چین، هند، ترکیه و … در این رویداد قطعی شده است.

وی ادامه داد: مجوز برگزاری نمایشگاه در سالن‌های گروه ٣٨ و ٣٥ برای نمایشگاه کاغذ سال آینده صادر و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با تشکل‌های مرتبط و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی در سایر کشورها همچنین تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد شده با آن‌ها سال آینده شاهد حضور شرکت‌های مطرح کاغذسازی در نمایشگاه کاغذ سال ١٤٠٣ خواهیم بود.

امیدی با بیان اینکه این حضور می‌تواند به تبادل دانش و فناوری تولید کاغذ با شرکت‌های فعال داخل کشور منجر شود، افزود: هماهنگی‌هایی انجام شده تا هیئت‌های تجاری بازاریابی از کشورهای منطقه از نمایشگاه بازدید کنند، باتوجه به پاویون‌های ایران در نمایشگاه‌های خارجی و اعزام هیئت‌های تجاری به نمایشگاه‌های خارج از کشور، تصویر خوبی از وضعیت کشور، توان تولید و ظرفیت مصرف ایران ارائه شده است.

به‌گفته وی، این تصویر می‌تواند زمینه حضور هیئت‌های تجاری متعدد از خارج از کشور به ایران را فراهم کند که همین مسئله به رونق کسب و کار شرکت‌ها همچنین سایر صنایع و فعالیت‌های اقتصادی شهری و کشوری منجر می‌شود.

امیدی با طرح این موضوع که چشم فعالان خارج از کشور به نمایشگاه‌های کشورهای دیگر حضور و توانمندی شرکت‌های فعال در حوزه نمایشگاهی است، گفت: این موضوع به مثابه باغ گلی است که پروانه‌ها را به خودش جلب می‌کند، اگر کشوری فاقد باغ گل باشد به‌طور طبیعی پروانه‌ای هم جذب نخواهد کرد.

وی بیان کرد: از زمان شروع اطلاع‌رسانی نمایشگاه تاکنون حدود ٧٤ شرکت فعال و توانمند دارای برند معتبر داخلی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد شرکت‌ها در نمایشگاه سال پیش رو به حدود ٢٠٠ شرکت برسد که البته شرکت‌های خارجی نیز به این تعداد اضافه خواهند شد

امیدی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه هفتم نسبت به دوره‌های پیشین، توضیح داد: دوره‌های آموزشی عملی و کاربردی به‌ویژه در زمینه دانش روز و هوش مصنوعی در حاشیه برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی شده است که امیدواریم بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تشکیل شورای هماهنگی و سیاستگذاری نمایشگاه خبر داد و گفت: اعضای شورا از بین مقامات سیاستگذار وزارتخانه‌های صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق بازرگانی، تشکل‌های صنفی، شرکت‌های فعال و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هماهنگ شده‌اند.

امیدی همچنین «رونق تولید، تجارت جهانی» را شعار هفتمین دوره نمایشگاه کاغذ و مقوا اعلام کرد و گفت: برای نمایشگاه ایران و پاویون‌های خارج از کشور تعاملات خوبی با دستگاه‌های حامی مثل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و اتاق بازرگانی صورت‌گرفته و تاکنون شهرک‌های صنعتی تا سقف ٥٠ درصد یارانه حمایتی برای این موضوع تخصیص داده است و امیدواریم اتاق بازرگانی هم به‌زودی حمایت مالی خود را اعلام کند.

هفتمین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه ٩ تا ١٢ مرداد ماه ١٤٠٣ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها