سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
بچه‌ها باید داستان‌های محلی را به زبان فارسی بیان کنند

خوزستان -یک نویسنده و پژوهشگر بیان کرد: آموزش ادبیات کودک به دانش آموزان کمک می‌کند تا داستان‌های محلی را به زبان فارسی بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مینا حدادیان ظهر سه‌شنبه در کارگاه «قصه را از خود کنیم» در روستای دوکوهک (روستای دوستدار کتاب) رامهرمز، با توضیح پاسداشت زبان رسمی کشور بیان کرد: کودکان برای موفقیت تحصیلی و عدالت آموزشی باید زبان رسمی را یاد بگیرند.

حدادیان افزود: در مناطق دوزبانه با توجه به کندی آموزش زبان فارسی ادبیات کودک و داستان می‌تواند سرعت و انگیزه زبان فارسی را بالا ببرد.

وی ادامه داد: آموزش ادبیات کودک به دانش‌آموزان کمک می‌کند که آنان بتوانند کتاب داستان بخوانند و داستان‌های محلی را به زبان فارسی بگویند.

داور لاک پشت پرنده گفت: با توجه به تغییر شخصیت‌های افسانه‌ای در طول زمان، نیاز است که کودکان با شاهکارهای نویسندگان بزرگ آشنا شوند و بر همین اساس تلاش کردیم شخصیت «جلسومنو» اثر جانی‌رودالی و «ماتیلدا» اثر رولدال را با عنوان شخصیت‌های کوچک اما اثرگذار به بچه‌ها معرفی کنیم.

این نویسنده بیان کرد: شخصیت‌های کوچک اما اثرگذار و قدرتمند می‌توانند به بچه‌ها حس اعتماد به نفس و قدرت برای مداخله در سرنوشت خودشان انتقال دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها