چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
تربیت نیرو و کادرسازی مهمترین رویکرد انجمن‌های فرهنگی و هنری است

لرستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تربیت کادر و نیروی انسانی را از مهم‌ترین رویکردهای انجمن‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اعظم روانشاد روز چهارشنبه در جلسه اعطای حکم رئیس انجمن داستان‌نویسان لرستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های خوب صورت گرفته در این انجمن به‌ویژه اجرای برنامه‌های مختلف برای شناسایی استعدادهای ادبی استان بر ارائه برنامه‌های بنیادی‌تر و مستمر در این انجمن تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهداف انجمن‌های ادبی به ویژه انجمن داستان‌نویسان افزود: ایجاد فضایی امن برای توسعه و ترویج نقد شدن و نقد کردن، پدید آوردن آثار ادبی، تشکیل فضایی سالم برای جوانان و نوجوانان به داستان و شعر، گسترش و تداوم ارتباطات اعضا در سطح تخصصی‌تر با یکدیگر و کارشناسان و چهره‌های ادبی شاخص، ارتقای سطح توانمندی و آشناسازی اعضا با جریان‌های ادبی معاصر، معرفی چهره‌های جوان و خلاق به جامعه از جمله این اهداف هستند که باید به خوبی دنبال شوند.

روانشاد با اشاره به اینکه در انجمن داستان‌نویسی لرستان ایجاد بانک اطلاعاتی از نویسندگان، برنامه‌ریزی در زمینه تولید کتاب‌های مختلف، فراهم‌سازی فضای گفتگو با برگزاری نشست‌های مختلف، در حال برنامه‌ریزی است، افزود: انجمن داستان‌نویسی لرستان می‌تواند محفلی صمیمی برای ظهور و بروز تراوش‌های ذهنی، ذوق و احساس درونی نویسندگان علاقه‌مند در حوزه ادبیات باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه انجمن‌های ادبی در شناسایی و کشف و پرورش نوقلمان و ارتقای دانش فنی اعضای انجمن‌ها و بالا بردن سطح تولیدات و توسعه ادبی استان نقش دارند، افزود: این انجمن‌ها می‌توانند زمینه ظهور چهره‌های ادبی را فراهم کنند و این چهره‌های نوظهور برای جامعه آثار ادبی مختلف را تولید کنند.

وی تربیت نیرو، کادرسازی و شبکه‌سازی در انجمن‌های فرهنگی هنری استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با برنامه‌ریزی در قسمت‌های مختلف و ارتباط با سایر انجمن‌ها، کادرسازی داشته و نیروسازی‌ها براساس ارزش‌های انقلابی و در راستای اهداف انقلاب اسلامی صورت گیرد که در برنامه‌های مختلف انجمن‌ها پای کار باشند و با تربیت نیرویی که صورت گرفته حول یک موضوع مشخص فعالیت‌های منسجم و اثربخش انجام شود و با این هم‌افزایی میان انجمن‌ها اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

روانشاد با اشاره به نقش و تاثیر انجمن‌های ادبی در نشر ادبیات لرستان تاکید کرد: انجمن‌های داستان‌نویسی لرستان، با کشف و پرورش استعدادها، نقد آثار و بالابردن کیفیت آثار، معرفی صاحبان قلم به رسانه‌ها و همت در حفظ و بازتولید و نشر فرهنگ و روشن نگاه داشتن چراغ ادبیات به‌عنوان مهمترین بستر فرهنگ نقش اساسی خود را باید ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه در ایام نوروز اعضای انجمن داستان‌نویسی لرستان با موضوع معرفی لرستان آثاری را تولید کنند، بیان کرد: تداوم حیات فرهنگی جامعه وابسته به فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری است اگر قرار است در این سرزمین، فرهنگ تولید و بازتولید شود، این اتفاق باید در انجمن‌های فرهنگی و هنری رخ دهد.

تربیت نیرو و کادرسازی مهمترین رویکرد انجمن‌های فرهنگی و هنری است

به گزارش ایبنا، در این مراسم سیدمهدی موسوی به عنوان رئیس انجمن داستان‌نویسان لرستان براساس انتخابات صورت گرفته در این انجمن حکم مسئولیت خود را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها