پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
خانه هنرمندان اهواز افتتاح شد

خوزستان -با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه خانه هنرمندان اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه افتتاح خانه هنرمندان اهواز را با حضور مسئولان استانی و هنرمندان افتتاح کرد.

پروژه احداث خانه هنرمندان اهواز از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و دارای ۶ هزار متر مربع زیربنا در ۶ طبقه با احتساب زیرزمین احداث شد.

خانه هنرمندان اهواز دارای ۶ سالن تخصصی با گنجایش هرکدام ۱۰۰ نفر برای برگزاری برنامه‌های تئاتر، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، شعر، مطبوعات و… است. همچنین گالری، سالن انتظار و سرسرا، کلاس و کارگاه‌های آموزشی، بخش مدیریت، تریا، سایر فضاهای خدماتی و بهداشتی از دیگر امکانات این خانه است.

با بهره برداری از خانه هنرمندان اهوازشاخص فضاهای فرهنگی و هنری مورد استفاده شهروندان در کلان شهر اهواز افزایش پیدا می‌کند.

در این آیین استاندار خوزستان ضمن تبریک دهه فجر و مبعث در این آیین اظهار کرد: کسانی که از هنر استفاده ابزاری می‌کنندبه نتیجه ثمربخشی نخواهند رسید، زیرا هنروسیله رسیدن به آسمان‌ها در میان روح تعهد در کالبد انسان است که مدیران این بخش در رسیدن انسان به کمال تلاش فراوانی می‌کنند.

حسینی محراب گفت: درجامعه اسلامی بر مبنای جهان بینی، انسان باید به کمال برسد که دراین بین هنرمندان انسان‌هایی هستند که با آثار خود روح انسان را به رسیدن به کمال نزدیک می‌کنند و زیرا مبنای آن‌ها رسیدن به نقطه اعلی یا کمال است.

وی با اشاره به اینکه هرچه خوبان دارند خوزستان یک‌جا آن‌ها را دارد، بیان کرد: استان خوزستان از لحاظ فیلم کوتاه، سینمایی، تئاتر، شعر وادبیات عربی رتبه بالایی نسبت به دیگر استان‌های همجوار دارد و انتظار می‌رود که با کمک وزیر تمامی نیاز های هنرمندان برطرف شود.

وی افزود: فیلم کنگره انقلاب اسلامی که قرار است در اسفندماه برگزار شود مملو از آفرینش‌های جدید هنرمندان است که این هنرمندان خالق اثرات خوب وزیبایی هستند.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم گفت: یکی از تجلی‌های باشکوه این نظام اسلامی افتتاح خانه هنرمندان است که از طرف دولت مردمی سیزدهم به مردم شریف خوزستان تقدیم شد.

مجید منادی افزود: کلنگ این مجموعه در سال ۸۱ به زمین زده شد اما سالها متوقف بود که سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد و جا دارد از تمامی افراد، مدیران و دستگاه‌هایی که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها