سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
نمایشگاه کتاب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

هرمزگان - مولف و روان‌شناس هرمزگانی گفت: نمایشگاه کتاب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سامیه خرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از تاثیرات عمیق و اساسی کتاب در جامعه گفت و افزود: یکی از مهم‌ترین تاثیرات کتاب و نمایشگاه‌های کتاب این است که جامعه با آسیب‌های اجتماعی کمتر مواجهه خواهد شد.

وی ادامه داد: ذات ذهن، تاثیرپذیری از عوامل پیرامونی است و اگر سبک زندگی ما حول محور عوامل رشددهنده شخصیت و ذهن، منجمله کتاب و کتاب‌خوانی باشد طبیعتاً از ما یک شخصیت کتاب‌خوان و فرهیخته می‌سازد. بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، ما را در یک مسیر رشدی ارتقا دهنده و پویا قرار می‌دهد.

این مولف حوزه کودک همچنین اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی برای کودکان هیچ جایگزینی ندارد و اغلب بزهکاری‌ها در جامعه از عدم توجه به فرهنگ، کتاب و کتابخوانی منشأ می‌گیرد.

او نمایشگاه‌های کتاب را دارای تاثیرات بلندمدت خواند و گفت: برای ایجاد یک ذهنیت، نیازمند انجام یک مجموعه رفتار در جامعه هستیم. پس اگر بخواهیم فرهنگ کتابخوانی را ترویج بدهیم مستلزم انجام یک سری رفتارهای کتاب محور مانند برگزاری نمایشگاه کتاب است. البته برگزاری نمایشگاه به تنهایی اهمیت موضوع را نشان می‌دهد که مسئله بسیار اهمیت دارد. در وهله دوم اذهان را پذیرای مسائل مهم و ارزشمند خواهد کرد و با ارائه کتاب و درسترس گذاشتن کتاب‌های ارزشمند باعث ارتباط گرفتن و برانگیخته شدن حس کنجکاوی مردم با کتاب می‌شود.

سامیه خرمی در پایان گفت: افراد در جوامع مختلف تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرند و زمانی که ما نمایشگاه‌های کتاب متعدد داشته باشیم بالطبع تبلیغات گسترده‌تری خواهیم داشت و این رفتار تشویقی موجب اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه می‌شود و جامعه کتاب‌خوان افراد آگاه را پرورش خواهد داد که محصول آن یک جامعه‌ای با آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری های کمتر خواهد بود.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان از ️۲۱ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در خیابان بازرگانی محله امیرآباد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها