سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
افتخار به اقتباس/ حالا خواندن کتاب «آپاراتچی» می‌چسبد

پس از اکران فیلم سینمایی «آپاراتچی» در خانه جشنواره فیلم فجر عوامل این اثر سینمایی، کتابی که فیلم از آن اقتباس شده، در میان حاضران توزیع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست فیلم «آپاراتچی» در روز پنجم جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

«آپاراتچی» فیلمی اقتباس شده از کتابی با همین نام از نشر راهیار است که به قصه زندگی جلیل طائفی و زحمات او در طی سالیان سال فعالیت هنری در حوزه سینما می‌پردازد.

در این نشست نیز عوامل فیلم با حضور جلیل طائفی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در بخشی از نشست، تمام عوامل همزمان کتاب را در مقابل خود گرفتند و دبیر نشست، محمدرضا مقدسیان نیز در توصیفی، بسیار از عمل اقتباس حمایت کرد و آن را «یک تیر و ده نشان» نام‌گذاری کرد.

در پایان این نشست، عوامل فیلم با همکاری نشر راهیار به توزیع و پخش کتاب بین حاضران در نشست رسانه ای پرداختند و با این عمل فرهنگی، کتاب را به همه معرفی کردند.

امید نعیمی‌خرد، مدیر روابط عمومی و رسانه فیلم «آپاراتچی» در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا درباره این عمل فرهنگی بیان کرد: همانطور که می‌دانید فیلم سینمایی «آپاراتچی» اقتباسی از کتاب «آپاراتچی» نشر راهیار است که توسط روح‌الله رشیدی نوشته شده است. ما برای این نشست خبری می‌خواستیم کار متفاوتی انجام دهیم و این کتاب را در نشست به همه معرفی کنیم که در رسانه‌ها بیشتر دیده شود. در بعد خبری می‌خواستیم همه بدانند که فیلم «آپاراتچی» فیلمی اقتباسی است.

او در ادامه گفت: هدف کلی و اصلی ما نیز این است که بسیاری کتاب با بسیاری قصه دراماتیک وجود دارد که بسیار جلوتر از تخیل است. خصوصاً در دهه شصت بسیاری ماجرای تراژیک و دراماتیک وجود دارد که به قولی یک معدن طلا است و تنها نیاز است به دست نویسندگان فیلم برسد. این معدن طلای تاریخ شفاهی ایران یک مجموعه غنی از درام، حماسه، طنز، هنر و… است.

قائم مقام مدرسه سینمایی اندیشه و هنر ماه عنوان کرد: می‌خواستیم به همه نشان دهیم که فیلم «آپارتچی» یک فیلم اقتباسی درباره سینما است. مهم‌ترین بخش جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی، واحد تاریخ شفاهی است. بخش تاریخ شفاهی منبعی برای تولیدات سایر بخش‌های دیگر است. مدرسه سینمایی اندیشه و هنر ماه نیز برای تولیدات سینمایی، سریال، مستند و فیلم کوتاه از این کتاب‌ها استفاده می‌کند و اولویت اول ما این پژوهش ها است.

وی مطرح کرد: ما در حال حاضر ۴ سریال و ۵ فیلم سینمایی اقتباسی از این کتاب‌ها در دست تولید داریم که تعدادی از آنها هنوز در حال نگارش است و تعدادی از آنها تکمیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها