شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
سمینار چاپ بسته‌بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ برگزار می‌شود

سمینار «چاپ بسته‌بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ» با رویکرد مهار تورم و رشد تولید به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری سمینار «چاپ بسته‌بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ» خبر داد و گفت: این سمینار با رویکرد مهار تورم و رشد تولید به همت دبیرخانه دائمی جشنواره ملی صنعت چاپ دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ یک صنعت ارزش‌آفرین، دانش‌محور، پویا و همراه به فناوری‌های روز دنیا است، افزود: می‌توان گفت که صنعت چاپ به نوعی نیاز همه صنایع را در معرفی و پیشبرد اهدافشان برطرف می‌کند.

ابراهیمی با طرح این موضوع که صنعت چاپ هم‌اکنون در کشور، جایگاه ممتازی در خلق ارزش‌افزوده برای صنایع مختلف دارد، ادامه داد: این سمینار محصول برگزاری چهار سمینار تخصصی با موضوع شعار سال ۱۴۰۲ یعنی مهار تورم و رشد تولید است که مخاطبان آن در بخش خصوصی واحدهای چاپی، عرضه‌کنندگان مواد اولیه و تجهیزات چاپی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی چاپ و.. و در بخش دولتی وزارتخانه‌های صمت، تعاون، اقتصاد، گمرک و.. هستند.

وی با اشاره به هدف برگزاری سمینار توضیح داد: این سمینار با هدف ارائه یک راهکار استراتژیک توسعه‌ای برای مهار تورم و برون‌رفت از بحران ناشی از تحریم‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

ابراهیمی همچنین از برگزاری سخنرانی‌های تخصصی در این رویداد خبر داد و گفت: در این سمینار درباره مفهوم توسعه و ارکان آن در صنعت چاپ ایران، موانع و راهکارهای توسعه صادرات چاپ بسته‌بندی و جایگاه‌سازی در بازار چاپ بسته‌بندی توسط استادان و فعالان این حوزه سخنرانی خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ سمینار چاپ بسته‌بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ با رویکرد مهار تورم و رشد تولید، دوم اسفندماه در شرکت افست برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها