دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
«تن‌نور» در بازار کتاب

جدیدترین رمان حسین قربانزاده خیاوی با عنوان «تن‌نور» به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ فضای رمان «تن‌نور» در روزگار پیش از جنگ تحمیلی آغاز می‌شود و با جنگ گره می‌خورد. داستان درباره پسری اهل آذربایجان به نام آراز است. پدرش تکاور نیروی دریایی ارتش است و بعد از مرگ همسرش، آراز را به اجبار با خود به خرمشهر می‌برد و به دوستش می‌سپارد، اما آراز تاب و تحمل گرمای خطه جنوب را ندارد، از طرفی هم فقدان مادر آزارش می‌دهد. در ادامه، آراز با نجمه دختر میزبان آشنا می‌شود و کم‌کم با محیط سازگار می‌شود، اما جنگ شروع می‌شود و آراز و این خانواده چهارنفره درست وسط درگیری گرفتار می‌شوند.

قربانزاده که بیشتر در حوزه نوجوان کار کرده است، این بار در «تن‌نور» نیز به دغدغه‌ها و مشکلات نوجوانان در مواجهه با مقوله‌هایی مانند جنگ، فقدان، عشق و مرگ می‌پردازد. به گفته نویسنده، این رمان برای نوجوانان بالای ۱۵ سال نوشته شده است.

در این رمان می‌خوانید:
«آن روی نجمه را خودم هم نمی‌دانم چه جوری است، چون خودم هم ندیدم ولی همیشه می‌دانستم درون من یک نجمه دیگری هم هست، یا بسیار عاقل و آرام یا بسیار سرکش و دیوانه. آن یکی نجمه کی خودش را نشان می‌داد، نمی‌دانم. جنگ اجازه نداد آن یکی نجمه‌های هزاران نفر مجال خودنمایی داشته باشد، یکی هم آراز مهمان سفید نجیب.»

قربانزاده خیاوی پیش از این با کتاب‌های «رد انگشت‌های اصلی» و «صلیب سلمان» در انتشارات سوره مهر شناخته شده است.

«تن‌نور» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵۵ هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها