شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
از دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا تجلیل شد

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، از دانش‌آموختگان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم جشن دوره‌ای دانش‌آموختگان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با حضور دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سال‌های گذشته این گروه از سوی انجمن دانش‌آموختگان و مدیریت گروه زبان و ادبیات فارسی در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران در سخنرانی خود، تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی را فراتر از یادگیری یک زبان خارجی دانست و با توجه به عمق و عقبه تاریخی و فرهنگی زبان فارسی، یادگیری این زبان را دروازه ورود به معارف قرآنی و حکمت و عرفان اسلامی توصیف کرد.

وی از دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی خواست از مطالعه و یادگیری بیشتر زبان فارسی و انس و الفت با این زبان شیرین و جذاب در دوران بعد از دانش آموختگی کناره‌گیری نکنند و به صورت‌های مختلف نظیر مطالعه کتاب‌های فارسی، تماشای فیلم‌های فارسی و مراجعه به وب‌سایت‌های اینترنتی زبان فارسی اشتغال به یادگیری و مطالعه زبان فارسی را همچنان ادامه دهند.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین از دانش‌آموختگان گروه زابن و ادبایت فارسی دانشگاه داکا خواست که با توجه به پیوند زبان فارسی با تاریخ قرون گذشته بنگلادش، توجه به آموزش این زبان به دانشجویان رشته تاریخ دانشگاه هم مورد توجه قرار گیرد.

وی از دانش‌آموختگان زبان فارسی دعوت کرد با رایزنی فرهنگی ایران در ارتباط و همکاری بیشتر باشند و از کتابخانه این نمایندگی که سرمایه ارزشمندی برای دانشجویان و دانش آموخته‌های زبان فارسی است، هر چه بیشتر استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها