پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
برنامه‌های منسجمی برای شناساندن هویت ادبی استان تدوین می‌شود

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با گرامیداشت یاد مفاخر زنجان گفت: برنامه‌های منسجمی برای شناساندن هویت ادبی استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اصغر حاج علی اکبری ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حسین منزوی که بر سر مزار این شاعر برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که فرصتی فراهم شد این مراسم در جوار مزار منزوی برگزار شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم برنامه‌هایی تدوین شود تا بخشی از هویت ادبی و عرفانی و افتخاراتی که این شاعر داشته است را بشناسانیم‌.

وی گفت: از همه اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهیم که در اجرای برنامه‌ها ما را یاری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همواره در طول تاریخ، بزرگان در زمان حیات خود مظلوم واقع شده‌اند، گفت: مرحوم منزوی نیز از این امر مستثنی نبود، ولی همه ما باید در شناساندن این شاعر بزرگ که به‌عنوان پدر غزل معاصر ایران شناخته شده است، تلاش کنیم.

عبدالجبار کاکایی هم با گرامیداشت یاد و خاطره حسین منزوی گفت: شعر منزوی پلی بین گذشته و آینده بود.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به اشعار منزوی داشته باشیم؛ از بار معنایی آن متوجه خواهیم شد که چطور گذشته و آینده را به هم پیوند داده است.

در این مراسم جمعی از شاعران و مسولان و داوران جشنواره دوسالانه غزل حسین منزوی با حضور بر سر مزار این شاعر فقید یاد او را با خواندن اشعار خود گرامی داشتند.

حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد. وی از سنین جوانی سرودن شعر را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان شاعر خود را مطرح کرد و غزل های او مورد توجه غزل سرایان قرار گرفت.

از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که ازآن جمله می توان به کتاب های «با عشق در حوالی فاجعه»، «از شوکران و شکر»، «با عشق تاب می آورم»، «حنجرهٔ زخمی تغزل» و گزیده اشعار 'از ترمه و تغزل' اشاره کرد.

حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط