چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
نخستین پویش نذر کتاب در سریش آباد به راه افتاد

کردستان - مدیر حوزه علمیه خواهران شهر سریش آباد از اجرای نخستین پویش نذر کتاب در این شهر خبر داد و گفت: این پویش به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و پژوهش انجام شده است.

فاطمه سلیمی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند: «وقتی آدم بمیرد، پرونده ِعمل وی مسدود می‌شود، مگر در موارد صدقه جاریه، علمی که از آن نفع برده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و به مناسبت گرامیداشت روز مادر، از همشهریان خواستیم در کنار نذرهای این مناسبت سه عنوان کتاب‌های «حضرت حجت»، «تئوری انتخاب» و «هنر شفاف اندیشیدن» را خریداری و نذر پژوهش حوزه علمیه شهر سریش آباد کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهر سریش آباد با اظهار خرسندی از اینکه «اگر در کنار شکلات و شیرینی مراسمات، گاهی نذر کتاب کنیم» افراد زیادی از باقیات و صالحات این کار خیرخواهانه بهره‌مند می‌شوند، افزود: طرح نذر کتاب، حرکتی است مردمی، شبیه بسیاری از نذوراتی که مردم در مناسبت‌های مختلف با نیت خیرخواهانه انجام می دهند؛ اما در این طرح به جای اهدای غذای جسم به مستمندان، با اهدای کتاب که همانا غذای روح است، نیازمندان دانایی را بی نیاز می کنیم.

سلیمی، کتابخوانی را اقدام و عملی موثر در رشد و تعالی ابعاد مختلف انسان دانست و افزود: دسترسی آسان و بی‌هزینه به منابع مطالعاتی ناب برای تمامی افراد از جمله مهمترین اهداف این پویش است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از کتاب‌های کتابخانه حوزه علمیه برای عموم آزاد است، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و کتاب‌های خود را به این کتابخانه اهدا و در این امر خیر مشارکت کنند.

سلیمی، زمان اجرای پویش را از ۱۲ دی ماه جاری تا ۶ اسفند ماه اعلام و عنوان کرد: برای پیوستن به پویش می‌توانید بعد از تهیه هر کدام از کتاب‌های مورد نظر آن را به حوزه علمیه حضرت زینب (س) تحویل دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها