شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
انتشار کتاب اولین رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی / خوزستان رتبه اول کنشگران فرهنگی در کشور

خوزستان-دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در اولین رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خوزستان، مستندات این رویداد در قالب کتابی منتشر و نیز هر سه سال یک بار این کتاب تجدیدچاپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالکریم سلطانی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: فعالان فرهنگی در جنگ نابرابر دشمن برای گرفتن نتیجه، باید بتوانند به همراه جبهه فرهنگی به صورت جبهه‌ای و قرارگاهی عمل کنند.

حجت‌الاسلام سلطانی با تأکید بر اینکه امروز باید همه دغدغه‌مندان فرهنگی با هم‌افزایی و مشارکت به میدان عمل بیایند، تصریح کرد: ضرورت جدی دارد همه کسانی که صدای ما را می‌شوند و دغدغه‌مندان فرهنگی پای کار بیایند، زیرا دشمن با همه ابزار فرهنگی به جنگ اسلام و انقلاب آمده است.

وی با توضیح اینکه استان خوزستان رتبه یک کشور را در کنشگر فعال فرهنگی دارد، اظهار کرد: حضور کنشگران اجتماعی در خوزستان زبانزد خاص و عام است، اما باید این کنشگران فرهنگی و اجتماعی بتوانند با انسجام و تعامل با همدیگر، جدای از حاکمیت، مصوبات و دستورالعمل‌های دولتی از ظرفیت یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نقش پررنگ مردم در دوران دفاع مقدس در خرمشهر بیان کرد: همانطور که مردم غیور خرمشهر با دست خالی و ابزار عادی به جنگ دشمن رفتند و ایثار مردم خرمشهر شکل گرفت، کنشگران و فعالان فرهنگی نیز با شناسایی توانمندی‌های یکدیگر در مقابل دشمن ایستادگی و قیام کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: در جنگ فرهنگی اگر آسیب فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایجاد شود، براساس مفاهیم قرآن، جهاد یک خطاب عمومی و مردمی است و با استفاده از وحدت عمومی دشمن مأیوس می‌شود و هدف جبهه انقلاب فرهنگی نیز نگاه جامع از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: این رویداددر ۲۲ عرصه اعلام شده و تأکید بر فعالان فرهنگی، اجتماعی، نخبگان علمی، دانش‌بنیان، ورزشی و… دارد وتاکنون ثبت نام اولیه ۵۰۰ مجموعه انجام شد و ۲۰ دی ماه آخرین مهلت ثبت نام در این رویداد است و از ۲۷ بهمن ماه به مدت سه روز این رویداد در خوزستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلطانی اضافه کرد: در مرحله اول فعالان فرهنگی استان شناسایی می‌شوند و براساس امتیاز به این رویداد دعوت شده تا توانمندی و انتقال تجربیات خود را در یک همایش سه روزه به نمایش بگذارند و همچنین در طول سال محافل، نشست و جلسات مشترک مردمی برای حل مشکلات استان برگزار می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت حلقه‌های میانی و فعالان فرهنگی را جستجو کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها