پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
صدور موافقت اصولی اخذ مجوز ۳ موسسه صنایع فرهنگی

در نخستین جلسه هیئت رسیدگی به امور موسسات تک‌منظوره صنایع فرهنگی، موافقت اصولی اخذ مجوز سه مجموعه فعال صنایع فرهنگی صادر شد.

‌اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیئت رسیدگی به امور موسسات تک‌منظوره صنایع فرهنگی چهارشنبه (۲۹ آذرماه)، عنوان کرد: بعد از دوره‌های متعددی که جایزه فیروزه برگزار شد، زیست‌بوم جدیدی در کشور بیشتر به چشم آمد که موضوع دست‌سازه‌های فرهنگ پایه یا اقلامی بود که به نوعی با اتصال بین هنرهای مختلف و خلاقیت و جذابیت در حوزه تولیدات حوزه فرهنگی بودند.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی فعالان این حوزه این بود که از سوی مجموعه‌های مختلفی که با نگاه سنتی به موضوع مجوزها نگاه می‌کردند مورد توجه نبودند، همه آن‌ها تولیدات خود را از مسیر مجوزهای غیرمرتبط انجام می‌دادند.

جانعلی‌پور با بیان اینکه فعالیت بدون مجوز به معنای کار غیرمفید نیست، ادامه داد: کارهایی که انجام شده، اقداماتی هستند که در حوزه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به آن‌ها شده است، اما بالاخره یکی از اجزای جایزه فیروزه در قالب دبیرخانه صنایع فرهنگی موضوع صدور مجوز فعالیت برای کسانی است که صلاحیت دارند.

به‌گفته وی، امروز در نخستین جلسه هیئت رسیدگی به امور موسسات تک‌منظوره صنایع فرهنگی برای سه مجموعه فعال در حوزه صنایع فرهنگی موافقت اصولی اخذ مجوز صادر شد تا پس از آن بقیه مراحل نظیر استعلامات مربوطه را بگیرند.

جانعلی‌پور همچنین توضیح داد: این موسسات صنایع فرهنگی غیر از مجوز ما بعدها برای تولیدات خودشان در حوزه اسباب‌بازی یا سایر موارد نیز باید از مراجع تخصصی هم مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه دامنه این حوزه و گستره صنایع فرهنگی وسیع است، گفت: پس از این ما با درخواست‌های متنوعی روبرو می‌شویم که در جلسات بررسی حتماً از نظر متخصصان برای صدور مجوزهایشان استفاده خواهیم کرد، کار ما ناظر به رونق تولید و کسب و کار اعطای مجوز فعالیت در عرصه صنایع فرهنگی است.

جانعلی‌پور تاکید کرد: دامنه وسیعی از عرصه‌های نوپدید در زمینه صنایع فرهنگی بخصوص در حوزه تولید محتوا و طراحی‌ها در حال شکل‌گیری است و هیئت رسیدگی به امور موسسات تک‌منظوره صنایع فرهنگی به صورت فعال به بقیه حوزه‌ها و موضوعات هم می‌پردازد و زمینه گسترش و توسعه قانونی فعالان فرهنگی این حوزه را فراهم خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها