دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد استان بوشهر شد

بوشهر - محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه برای حضور در سی و سومین همایش بزرگداشت شهید صادق گنجی، شهید شاخص فرهنگی کشور وارد استان بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در این سفر حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی سمیعی رئیس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی، محمد رمضانی چابک مدیرکل امور استان‌ها، جواد محمدی مشاور وزیر، محمد مهدی اسماعیلی را همراهی می‌کنند.

شهید صادق گنجی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان بود.

به گزارش ایبنا؛ شهید صادق گنجی در سال ۱۳۴۲ در شهر فسا متولد شد و در مدرسه عالی شهید مطهری تهران موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته الهیات شد.

در زمینه فقه و اصول در نزد اساتیدی چون آیت الله یزدی، امامی کاشانی، دکتر محقق دانا، آیت الله علم‌الهدی، آیت‌الله مشکینی کسب فیض کرده است.

در جریان جنگ تحمیلی به مدت دو سال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت و مراتب جانبازی و رشادت خود را به منصه ظهور درآورد.

در دوران فعالیت ایشان در نهادهای انقلابی به عنوان مسئول گزینش کشتیرانی (در تهران) از سوی منافقین شناسایی شد که توطئه سوء قصد به جان ایشان ناکام ماند.

شهید گنجی در سال ۱۳۵۶ به استخدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران درآمد و پس از چندی به عنوان رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان منصوب شد.

وی دارای آثار زیادی شامل نگارش و ترجمه چندین کتاب به زبان اردو، یادداشت نگاری‌های روزانه و سلسله اطلاعات و گزارش‌های کاری است که حاصل تلاش‌های سه سال و نیمه‌اش در لاهور بود.

وی روز ۲۹ آذرماه سال ۶۹ در مراسم تودیع که از طرف ادبا، نویسندگان، شعرا و خبرنگاران در هتل اینترنشنال لاهور برگزار شده بود، به منظور شرکت در جلسه ساعت هفت و ۴۵ دقیقه در مقابل هتل محل برگزاری مورد حمله قرار می‌گیرد و به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها