شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کتاب «تجسم اتوپیاهای واقعی» منتشر شد

کتاب «تجسم اتوپیاهای واقعی» اثری از اریک الین رایت از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تجسم اتوپیاهای واقعی» در ۱۱ فصل به مباحث و موضوعات مختلفی می‌پردازد که از جمله می‌توان به «مشکل بزرگ سرمایه‌داری»، «اندیشیدن به بدیل‌هایی برای سرمایه‌گذاری»، «قطب‌نمای سوسیالیستی»، «تعمیق دموکراسی و توانمندسازی اجتماعی»، «سرمایه‌داری اجتماعی»، «استراتژی‌های بینابینی و دولت» و «دگرگونی‌های هم‌زیستانه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب اینطور آمده است: «تجسم اتوپیاهای واقعی بخش اصلی مشغله‌ی فکری عظیم‌تری است که می‌توان آن را علم اجتماعی رهایی‌بخش نامید. علم اجتماعی رهایی‌بخش به دنبال تولید دانشی علمی است که به پروژه‌ی جمعی مبارزه با صورت‌های گوناگون سرکوب انسانی مرتبط باشد. در نظر گرفتن این پروژه ذیل نوعی علم اجتماعی، به‌جای این‌که صرفاً نقد اجتماعی یا فلسفه‌ی اجتماعی باشد، مستلزم تشخیص اهمیت دانش نظام‌مند علمی درباره‌ی چگونگی سازوکار جهان است».

کتاب «تجسم اتوپیاهای واقعی» توسط نیما شجاعی ترجمه شده و انتشارات نی آن را در ۵۱۴ صفحه و به قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لوگوس IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    کاش کتاب ها به معنای واقعی ترجمه می شدند، نصف کتاب از واژه های انگلیسی و فرانسوی وعربی استفاده شده که برای مخاطب ایرانی غیر قابل درک هست و باید سطر به سطر به دیکشنری مراجعه کنیم. به زبان ساده کتاب نوشتن و ترجمه کردن هم آرزوست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط