یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کتاب و کتابخوانی موجب افزایش آگاهی در جامعه است

همدان - نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وجود کتابخانه و کتاب مقدماتی است تا آگاهی در جامعه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر یکشنبه در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: شرایط کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌ها در استان شرایط مناسبی است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جایی که پای کتاب به میان می‌آید شبکه مقدسی است افزود: امیدوارم این شبکه توسعه کمی و کیفی پیدا کند اگرچه وجود کتابخانه و کتاب مقدماتی است تا آگاهی در جامعه افزایش پیدا کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت آگاهی، تدبر و تعقل در اسلام عنوان کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت است، از همین رو هر چقدر در جامعه کتاب خوب توسعه پیدا کند عقلانیت نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نسل‌کشی در غزه منشا جهل دارد چراکه هیچ انسانی کودک‌کشی نمی‌کند مگر از روی جهل یادآور شد: افزایش آگاهی و شناخت در اسلام مهم است به ویژه که با دنیایی مواجه هستیم که اسباب قوه خیال را تقویت می‌کند.

شعبانی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما این است که نسل حاضر در بسترهایی همچون فضای مجازی حضور دارند که قوه تخیل را تقویت می‌کند اگرچه تمدن غربی هم خاصیتش تقویت قوه خیال است در صورتی که اسلام بر تعقل و تدبر و عقلانیت تاکید دارد.

وی با بیان اینکه برای ترویج عقلانیت باید کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی تقویت شود تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی این شبکه از لحاظ زیرساختی توسعه پیدا کرده و تجهیزات به‌روز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها