پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کتاب مجموعه شعر «بی‌قراری مزمن» در همدان رونمایی شد

همدان - امروز و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب مجموعه شعر «بی‌قراری مزمن» اثر راضیه فتحی از انتشارات شانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، صبح پنج‌شنبه آیین رونمایی از کتاب «بی‌قراری مزمن» مجموعه شعر راضیه فتحی از انتشارات شانی برگزار شد.

در این مراسم یک شاعر همدانی در نقد این کتاب اظهار کرد: وقتی سرفصل کتاب را ورق می‌زدم، نجابت و شخصیت در آثار او پیدا بود.

حبیب صادقی با بیان اینکه شعور مدنیت در قلم شاعر پیداست و به او تبریک می‌گویم عنوان کرد: شعر در کلامی و در اوج سادگی بدون هیچ پیچیدگی صنعتی خاص ارائه شده و موسیقی درونی شعر را می‌توانیم بسنجیم.

این شاعر همدانی عنوان کرد: سکوت در شعرهای خانم فتحی پیداست و قابل تامل بود که شاعر بارها در برابر چالش‌ها خود را به سکوت دعوت کرده بود.

کتاب مجموعه شعر «بی‌قراری مزمن» در همدان رونمایی شد

مولف دو کتاب «کاشفان معنا و سایه» و «شاعری بر سطرها راه می‌رود» نیز در نقد کتاب «بی‌قراری مزمن» اظهار کرد: عناصر برجسته اشعار خانم راضیه فتحی عناصر معنا تصویر و خیال است و فضای شعری را کاملاً درک میکنید.

اعظم شکوری بیان کرد: در اشعار خانم راضیه فتحی تکلیف معنایی وجود دارد و موجب تلطیف روح شده و دارای دنیای ساده و زیبایی است که با خود آدمی را می‌برد.

وی با بیان اینکه در اشعار این کتاب، شاعر، منِ شخصی را به جمعی تبدیل می‌کند و تجربه‌های که دارد را طوری بیان می‌کند که گویی تجربه همه ماست گفت: تنهایی انسان معاصر از دیگر مواردی است که در اشعار وی پیداست و وجه خودانگاری و واگویه‌های شخصی در آن نمایان است.

کتاب مجموعه شعر «بی‌قراری مزمن» در همدان رونمایی شد

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: هفته کتاب فرصتی است که بازگشتی به کتاب، این اثر فاخر فرهنگی و عنصر اثرگذاری که شاید قدیمی‌ترین عنصر فرهنگی و ماندگارترین باشد.

هادی شیرمحمدی با اشاره به اینکه رونمایی از کتاب در سطوح مختلف در انجمن‌های ادبی به رشته تحریر درآمده است افزود: امیدواریم از رهگذر این نقدها و معرفی‌ها این اثر چکش بخورد و به عنوان آثار ارزنده‌تری در مراحل بعدی رونمایی شود.

راضیه فتحی نویسنده کتاب «بی‌قراری مزمن» نیز ضمن قدردانی از همه کسانی که در این برنامه حضور داشتند گفت: امیدواریم حمایت انجمن‌های ادبی و دستگاه‌های فرهنگی از نویسندگان و مولفان همواره وجود داشته باشد.

در پایان از نویسنده کتاب و هنرمندان حاضر در مراسم رونمایی تجلیل صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها