پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
رسیدن به موفقیت از مسیر کتابخوانی می‌گذرد

هرمزگان - بخشدار بخش «تخت» شهرستان بندرعباس گفت: تا کتابخوان نباشیم راه رسیدن به موفقیت را پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با جشن و برپایی برنامه‌های کتاب محور در بخش تخت بندرعباس در حال پیگیری است.

بخشدار تخت در مراسم باشکوه جشن هفته کتاب با اشاره به ضرورت دانش و مطالعه گفت: این روزها احساس به آگاهی و دانایی بیشتر از پیش به چشم می‌آید.

سروش جراره در توضیح ابراز داشت: بهترین راه برای رسیدن به آگاهی، مطالعه است. پس ما باید با کتاب اُنس و الفت داشته باشیم و مطالعه باید از کودکی در وجود انسان نهادینه شود.

وی التزام رسیدن به جامعه پیشرفته را ایستادن در ایستگاه کتاب و استفاده از دانش، تجربه و آموزه های دینی با استفاده از چاشنی خلاقیت و نوآوری عنوان کرد و گفت: کتاب و کتابخانه راه های اَمن میان‌بُر برای رسیدن به قله را به جوامع می‌آموزند بنابراین ما زمانی که کوهنورد باشیم می‌توانیم راه صعود به قله را بیابیم و تا کتابخوان هم نباشیم راه رسیدن به موفقیت را پیدا نخواهیم کرد.

مسئول آموزش و پرورش بخش تخت در ادامه با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های کتابخانه شیخ جعفر زمانی تختی گفت: برنامه های متنوع کتابخوانی برای ما و کودکان ما در شهر تخت، نعمت بزرگی است و ما و کودکان ما قدر این نعمت را خواهیم دانست.

حسن پرتاب در پایان اضافه کرد: ان شاءالله تمامی دانش آموزان شهر و بخش را به عضویت کتابخانه ترغیب خواهیم کرد.

مسئول کتابخانه شیخ جعفر زمانی تختی نیز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: با آهنگ دلنشین زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه دخترانه شهید علی تختی، برپایی نمایشگاه کتاب کودک و معرفی کتاب «مسافران شب برفی» با محوریت امام رضا علیه السلام توسط یکی از کودکان فعال عضو کتابخانه به نام معصومه علی‌نژاد این هفته را کلید زدیم.

طیبه برخورداری ادامه داد: همچنین همخوانی سرود نسل آرمانی توسط دانش آموزان و تقدیر از فعالین کتابخوان مدرسه صورت گرفت.

او اضافه کرد: تجدید میثاق با آرمان شهدا و بازدید مسئولان این بخش از کتابخانه عمومی شیخ جعفر زمانی تختی شهر تخت از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در بخش فرهنگی تخت بود.

کتابدار هرمزگانی ابراز داشت: دوران کودکی، دوران بسیار شیرینی است که این دوران را می‌توان با یک دوست مهربان و همیشگی به عنوان کتاب با شیرینی و شگفتی وصف ناپذیری سپری کرد.

برخورداری با تاکید بر اینکه ما باید کودکان خود را از دوران کودکی با کتاب و مطالعه آشنا کنیم عنوان کرد: زنگ کتابخوانی را با هدف دوستی کودکان با کتاب و مطالعه در مدارس برگزار کردیم که الحمدالله جای بسی خرسندی است که کودکان مطالعه را در جایگاه والایی می‌بینند.

در برگزاری جشن کتاب در تخت از توابع بخش مرکزی بندرعباس، علاوه بر بخشدار، مسئول آموزش و پرورش، خانم چوجی فرمانده حوزه بسیج حضرت معصومه (س) تخت، خانم قاسمی مسئول امور دهیاری‌های تخت، علی نژاد از اعضای شورای اسلامی این بخش حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها