شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
برگزاری جایزه دوسالانه کتاب کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جایزه کتاب استان و رونمایی از پوستر آن در هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، امین درخشان شنبه در شورای هماهنگی هفته کتاب با اشاره به نگاه متفاوت دولت به این هفته گفت: با همکاری آموزش و پرورش، سپاه فتح، کنگره شهداء و کتابخانه های عمومی قصد برگزاری نمایشگاه کتاب و اختتامیه دوسالنامه کتاب را داریم.

وی با بیان اینکه جریان‌سازی رسانه‌ای را برای کتابخوانی داشته باشیم، گفت: سرکشی از نویسندگان پیشکسوت، ناشران، برگزاری محافل ادبی، اهدای کتاب را نیز در دستور کار داریم.

وی به تعداد انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌های این استان اشاره کرد و گفت: ۱۲ انتشاراتی و ۲۴ کتابفروشی را در سطح استان داریم، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۸ کتاب و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۳ جلد کتاب به چاپ رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: توجه ویژه به کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش برای توجه مضاعف به این قشر را داریم.

فضاسازی شهرداری برای ترویج کتابخوانی در جامعه

همچنین محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان شعار هفته «آینده خواندنی است»، گفت: غبارویی مزار شهدا، برگزاری پویش کتاب و دانایی، بخشودگی جرایم کتاب، حق عضویت رایگان، جشنواره سرود با موضوع کتاب، جشنواره ایده‌های برتر کتابخوانی، اهداء خون و فضاسازی ترویج کتاب‌خوانی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری‌ها باید فضاسازی درستی را برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در استان داشته باشیم.

در پایان نیز معاون سیاسی- امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت برای حوادث غمبار غزه گفت: کتاب یکی از مسائل فرهنگی است که در دوره‌ی کنونی در مهجوریت به سر میبرد و باید آن را احیا کنیم.

سیدجواد هاشمی مهر بیان کرد: باید آموزش و پرورش مطالعه و کتابخوانی را ترویج بدهد تا در رده‌ها و سنین بالاتر انگیزه‌ی مطالعه را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با رشد فناوری‌ها و فضای مجازی فرصت کمتری برای مطالعه وجود دارد و تاثیرات مخربی را به همراه داشته است زیرا فضای مجازی در اختیار دشمن است و باید آن را مدیریت کنیم.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روایت‌ها و احادیث به کتابخوانی تاکید زیادی شده است و کتابداران باید کتاب‌ها را در مساجد، مدارس و هیات های مذهبی ترویج کنند و از فرصت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید کتابخوانی را مدارس و دانشگاه ها ترویج کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: به دفاع مقدس زیاد نپرداختیم و باید در خصوص ادبیات پایداری با توجه به نقش‌آفرینی مردم استان در دفاع مقدس و ۱۹ دی اثر داشته باشیم.

هاشمی مهر افزود: از نویسندگان تقاضا داریم در حوزه‌ی جبهه و جنگ کارهای فاخری را بنویسند، با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین آنچنان که باید نپرداختیم، زیرا نسل‌های گذشته به آن نیازمند هستند همانگونه که ما به دانستن تاریخ اجدادمان نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها