چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کتابخوانی اصل و اساس فعالیت‌های فرهنگی است

هرمزگان -معاون سیاسی امنیتی فرماندار پارسیان گفت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان پارسیان به ریاست کاظم رحیمی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان و با حضور اعضاء انجمن، در فرمانداری پارسیان برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری پارسیان ابتدا گفت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی است و بدون توجه به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نمی‌شود و پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می‌شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

کاظم رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه‌ای را که دارای نبوغ اجتماعی شده است، جامعه‌ای پایدار خواهد بود افزود: توسعه یک جامعه باید در همه زمینه‌ها صورت پذیرد و امکان ندارد توسعه را برای جامعه‌ای خواهان باشیم و از توسعه فرهنگی آن جامعه چشم بپوشیم.

وی با تاکید به اهمیت موضوعات ارزشی و باوری در شکل گیری شخصیت افراد یک جامعه، ایجاد انگیزه در حوزه کتاب و بخصوص توجه به قشر کودک و نوجوان را دارای اهمیت فوق العاده زیادی دانست و توجه نهادهای مربوطه به این گروه را در اولویت فعالیت‌ها دانست.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان نیز ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در پویایی و تحرک جامعه، آشنایی آحاد جامعه با کتاب را یکی از راه‌های حفظ شادمانی و امید در جامعه قلمداد کرد.

مرضیه دیلمی نژاد در ادامه ضمن بیان تاثیرگذاری کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی و آموزشی، اقدامات و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی کتابخانه های عمومی شهرستان را موجب ایجاد امید و انگیزه و نشاط اجتماعی در میان آحاد و گروه های مختلف شهرستان دانست.

وی در ادامه ضمن بیان اتاق فکر بودن انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، نظرات و پیشنهادات اعضای حقوقی و حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان را در خصوص چگونگی بهتر برگزاری مراسم هفته کتاب مهم و کاربردی تلقی کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارسیان سپس در ادامه به تشریح فعالیت های فرهنگی و ترویجی کتابخانه های عمومی و برنامه های شهرستانی اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان پرداخت.

در پایان اعضای حقیقی و حقوقی انجمن به بیان پیشنهادات و راهکارهای مناسب در باشکوه برگزار کردن هفته کتاب و کتابخوانی ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها